hoe kan het nou gaan hagelen als het 36 graden buiten is ???

hebben jullie ook gehoord op het nieuws dat het kan gaan hagelen. maar ik denk echt hoe kan dat nou????
het is zomer toch???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons gaat het onweren, maar dat is wel mogelijk met het warme weer.

Het beste antwoord

Als hogedrukgebieden zich vermengen of in contact komen, met lagedrukgebieden, dan krijg je het fenomeen "condensatie." Dat zorgt ervoor dat de stapelwolken openspatten, zodat er regen ontstaat. Nu, hagel ontstaat doordat neerslag bevriest. In het geval van vandaag ontstaat er dus een enorm temperatuurverschil, waardoor er op sommige plaatsen hagel zal vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha heel slim om het antwoord op google
te zoeken
dankje

Andere antwoorden (4)

Ook in de zomer blijft het niet altijd 36 graden.

Als de grote buien het land intrekken, zal dat automatisch de temperatuur iets laten dalen.
En geloof me, dan kan het prima hagelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat ook onweren daarbij. Dat is een botsing tussen een hoog en laag druk gebied. Daar ontstaat het dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt zo en zo kouwer. In de hogere lucht lagen zal de temparatuur nog meer dalen. Van 36 graden is dan echt geen spraken meer. Je zult zien dat de regen in de hogere lucht lagen bevriest en wij hagel stenen kunnen zien vallen.
ronron1212
12 jaar geleden
Hagel ontstaat in de lucht waar het soms -50 graden kan zijn.
Als de hagels naar beneden vallen en op de grond komen waar het 36 graden is, zullen ze niet in 1x gesmolten zijn dus zie je hagel (en daarom blijft het niet liggen want het smelt wel snel)