Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijg je sigaretten mee bij een tankstation, als je 13of11 bent, ?

een vriendin van me vroeg dat ze is zelf 13 en haar zusje 11, ze roken allebij...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.9K
Kimath
13 jaar geleden
Op die leeftijd al roken?!
Weten ze wel dat roken de ontwikeling stopt? Sowieso is het superslecht voor je.
Kimath
13 jaar geleden
*ontwikkeling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik denk niet dat ze weten dat roken slecht is...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Je kan sigaretten bij een erkende winkel afhalen wanneer je e kan legitimeren als 16 +. Tot je 20e moet je je legitimeren als je sigaretten haalt. Je kan dus geen sigaretten halen als je jonger dan 16 ent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee die krijg je niet! gelukkig maar dat daar tegenwoordig goed opgelet wordt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het altijd proberen... Niet overal word gecontroleerd... En als ze je wel vragen naar een legitimatie bewijs zeg je doodleuk dat je nog geen 16 bent, en loop je weg... Ze gaan echt niet je ouders of de politie bellen hoor...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is niet. Maar misschien laten ze oudere vriendinnen spullen voor ze kopen :/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een tankstation controleren ze vaak niet. Haalt een vriend van mij (14 jaar) ze ook altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werk op een tankstation en bij mij lukt dat echt niet! Ik vraag altijd om legitimatie. Mocht er controle zijn dan krijgt de verkoper een boete van 500 euro, en de baas zegt dat je dat dan zelf betalen moet, dat risico nemen we echt niet. En jawel, die controles houden ze echt wel, is de afgelopen maanden al een paar keer geweest hier in de buurt.

Heel grappig zijn alle smoezen die ze gebruiken. Ik merk gelijk als het schoolvakantie is, dan heb je er elk uur wel eentje die het toch even proberen wil ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roken op-zich is al dom, maar er zijn genoeg manieren om aan sigaretten te komen, zal je een voorbeeld geven.
Je gaat bij de plaatselijke super staan, wacht tot er een jongen of een meisje komt van 16+, je vraagt lief mag ik wat vragen? dan vraag je hoe oud ben je? zegt die gene 16,17,18 enz dan vraag je lief of hij-zij sigaretten voor je wilt kopen.
Heb het vaak genoeg mee gemaakt dat ze het aan me vroegen bij de supermarkt of bij het tankstation
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding