Een moord is een misdrijf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een misdrijf kan van alles zijn maar een moord is echt als je iemand heb vermoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een fiets steelt, ergens inbreekt, iets uit de winkel steelt, iemand in elkaar slaat enz. dan pleeg je een misdrijf.
Zo is iemand vermoorden ook een misdrijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een misdrijf is niet altijd een moord.
Omgekeerd: Een moord is altijd een misdrijf.
Een misdrijf is altijd iets dat in strijd is met de wet. Dat kan een verkeersovertreding zijn tot aan moord aan toe.
Een moord is per definitie in strijd met de wet.
Misdrijven komen dus ook vaker voor dan moord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een verkeersovertreding is geen misdrijf, maar wat het woord al zegt: een overtreding.
Bij moord wordt er iemand expres doodgemaakt.

(Als het per ongeluk was, dan heet het doodslag. Daarop staat vaak een wat lagere straf. En als moord niet lukt, heet het poging tot moord).

Moord valt onder de misdrijven. Een misdrijf is iets wat je niet mag doen, en waar je voor kan worden bestraft door de politie/rechter. Dat kan van alles zijn. Diefstal, joyriden met de auto van een ander, iemand in elkaar slaan, fraude plegen, poging tot moord, messteken.... Er hoeft dus niet altijd iemand door dood te gaan. En dat is bij moord dus wel zo.

Dus:
Moord is een van de dingen in de groep "misdrijven".
Net zoals appels horen in de groep "fruit".
En fiats in de groep "auto's".
En spijkerbroek in de groep "kleding".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een fiat zal ik nooit bij auto's rekenen haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En op sommige mensen is moord ook geen misdrijf, vinden sommigen...
bij een moord is er iemand vermoord
en bij een misdrijf is er niemand dood gegaan
denk ik