Waarom moet er in dit tijdperk in godsnaam nog voor een sms betaald worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (13)

Tsjah,
Telefoon aanbieders en providers willen ook geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou het gratis moeten ?
Je maakt gebruik van de diensten van een aanbieder / dataverkeer, en dat kost nu eenmaal geld, al is het wellicht niet idioot veel - maar zo duur is een SMS-je ook niet. Voor niks gaat de zon op, dat is altijd al zo geweest, en zal altijd ook wel zo blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat of je nu wel of niet een smsje stuurt je telefoon om de zoveel seconde een pakketje naar de mast stuurt met 'hier ben ik'. Als je een smsje stuurt dan wordt die informatie bij dat pakketje gestopt. Daarom kun je ook een smsje ontvangen als je aan het bellen bent. De enige kosten die een provider maakt is de onderhoud van een berichtencentralen, de SMSc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus dat moet toch worden terugverdiend Pieter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds 2006 is er wereldwijd 81 miljard euro!!! verdient op sms berichten verkeer. Ik mag hopen dat die berichtencentrale daarmee al zijn terugbetaald :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar ze willen ook verdienen zolang iedereen wl betalen voor deze dienst....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Logisch dat ze willen verdienen, wie wil dat niet.
Omdat die torens en infrastructuur miljarden hebben gekost om aan te leggen. Stroom betaald moet worden en de mensen die het onderhouden ook graag een boterham eten. Dat zijn eigenlijk wel goede redenen, of niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop gewoon je eigen mastje en dan zie je wel wrom je er geld voor moet vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ja, kijk. Dan heb je de telefoniemaatschappijen en die doen dan dat ze met zonder draad de signaal doegeven. Dat is dan met antenne en met computerets en met stroom en dat zijn allemaal dingen en die kosten geld. Maar! de telefoniemaatschappijen die willen niet dat ze geld betalen, die willen dat ze geld krijgen. Dus! Als! Vandaar! Dat dan de telefoniemaatschappijen die doen dan eerst betalen als de voorschot zeg maar, en dan als je dan dingen wil doen met de stroom en met de computerets en met de antenne dat je dan moet betalen voor die dingen en ook een beetje meer vanwege dat ze winst willen.
(ps.de spellingcontrole heeft alle woord goedgekeurd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al woord zal goed wel gekeurd zijnde, maar volgorde woord van en of zulke ding maakt misschien ook uit, want wat jij zeg is 1 grote brij met woord, dus jij misschien eerst school af maak daarna weer goeie vraag doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij linkt het een beetje naar het West-Friesch dialekt. En er staat toch een verklarend antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
behalve dat ik een half uur bezig ben het te ontcijferen
Nou ja, kijk. Da's nou handel, alleen de zon komt elke ochtend voor niets op......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna iedereen stuurt sms berichten en al deze mensen willen er voor betalen, dus waarom zou je dat er dan niet voor vragen. Geld is geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het versturen van SMSjes geen enkele waarde voor je heeft dan hoeft dat betalen niet: da's gewoon een kwestie van geen SMSjes sturen. Maar als je het wel waardevol vindt zal je er wel iets voor over hebben: geld bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bundel 1000 smsjes voor 10 euro,en dan nog klagen dat het geld kost..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je in dit tijdperk in godsnaam niet betalen voor iets waar je gebruik van maakt?
SMS, telefoneren: je kan er zelf voor kiezen.
Maar het hoeft niet.
Je hoeft dat niet te kopen, dat doe je zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
5cent voor smsjes of 10 euro voor 1000 smsjes, heel vaak nog gratis smsjes bij opwaarderingen, ik vind smsen helemaal niet zo duur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waaromk moet er in dit tijdperk in godsnaam nog betaald worden voor een brood of een auto of een huis of een bal of een kerstboom of een tv of een hond of een fles genever. Omdat ondernemers daar ook voor moeten betalen en daar dan weer mee in leven blijven, begrijp je wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een -betaalde- dienst die verleend wordt.