Hoe kan je genieten??

Ik weet niet zo goed, hoe je van iets kan genieten. En dan hen ik achteraf altijd spijt dat ik niet genoten heb van bv de vakantie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om ergend van te genieten moet je eerst weten wat je dwars zit! Weet je wat dat is?

Antwoorden (2)

Doe dingen die je leuk vindt. Plus lekker eten, drinken en ontspannen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Genieten kun je, als je b e w u s t in het nu leeft.

Voorbeeld: je zit op een terrasje en je geniet van de zon op je gezicht, de drukte van de mensen om je heen, even relaxen, lekker wat drinken...

Maar als je niet geniet, zit je op datzelfde terras: steeds op je horloge te kijken omdat het lang duurt voordat je consumptie komt, je ergert je aan sigarettenrook naast je, het luide praten van een tafel verderop en je denkt aan wat je allemaal nog moet doen thuis...

Dus bewust de goede momenten beleven. Zeg het in gedachten ook tegen jezelf: relax en geniet...

Het leven is geen snelweg van wieg tot graf, maar een toeristische route om onderweg uit te stappen, rond te kijken en te genieten...

Het is fijner om elke avond even terug te kijken naar de genietmomentjes, dan spijt te hebben dat je van die momenten niet genoten hebt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartstikke bedankt, wat een super antwoord op m'n vraag.