waarom helpen de helderzien de je niet gratis

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook muzikanten en voetballers hebben een gave.
Zeker de laatste categorie gaat ook niet voor niks het veld op.

Antwoorden (13)

Voor niets gaat de zon op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat aan de eind van de dag ook bij hun brood op de plank moet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn ook gewone mensen die ook rekeningen moeten betalen.
Maar ik begrijp je vraag heel goed.
Zie het maar als een dienstverlening.
Je kan niet de wereld helpen en ondertussen niets verdienen.
Het zou prachtig zijn als je niets zou hoeven te rekenen.
Tegelijk zou er ook heel veel misbruik zijn omdat het toch niets kost.
Door er geld voor te vragen krijg je een zekere selectie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar b.v.Char vraagt wel erg veel geld en dan komt dat toch een beetje wrang over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
taurus, dat is wel waar, maar Char is handel voor de media en heeft ook totaal geen prive leven meer, wordt overal herkent en iedereen verwacht wonderen van je.
Monique, je hebt helemaal gelijk, geld vragen vormt ook een drempel , anders krijg je ook sensatiezoekers aan de deur, want het kost toch niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat mensen denken : hoe duurder hoe beter. Als je een flink bedrag hebt opgehoest voor een Char (of een andere Latan) ga je niet vertellen dat je je bekocht voelt ; sterker nog, je gaat er zelfs vermoedelijk alleen maar meer waarde aan hechten. Zie ook de vraag over de merkproducten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, als ik Char op tv zie, krijg ik altijd de indruk dat haar derde oog een leesbrilletje nodig heeft: "I'm getting something about a person who is important to you. I think it's a woman. I'm getting R. Does R mean anything to you? R, or N. Possibly M. Does this mean anything to you? R, or N, or M? Marianne you say? Tell me, is Marianne alive or dead? No, don't tell me, I can read the look on your fa... I mean I am getting something. Did something happen to Marianne?" Etc. etc. etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, iedereen weet toch wel dat Char en al die andere soortgenoten de boel lopen te neppen. Dat lijkt me inmiddels wel duidelijk. Het zijn gewoon trucs, die eenieder kan leren en toepassen. Als ze dat goed doen, kunnen ze in die (show)business ver komen. Maar ik vind het onzin.
Het feit dat deze mensen een 'gave' hebben (of menen die te hebben) wil nog niet zeggen dat ze niet hoeven te eten of drinken, of dat ze gratis wonen.
Kortom: Gave of geen gave, er moet toch brood op de plank komen. En waarom niet via dat waar je goed in bent?
Dat doen we toch (het liefst) allemaal?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen met een roeping, willen dit graag "als werk" doen.
Helaas is in deze maatschappij alles gebaseerd op geld en op verdienen.

In mijn ideale wereld, is er geen geld meer. Doen wij dingen voor elkaar in ruil voor een dienst en niet voor materialisme.
Dus in ruil voor je toekomst voorspellen, kan je me uitnodigen om met je mee te eten. Of om heerlijk een maaltijd voor mij te koken. Iedereen heeft een specialisme en kan een dienst leveren. Met plezier.

Ik heb een keer een verhaal gehoord die me erg is bijgebleven. Het gaat ongeveer zo:
Iemand heeft een gave voor handoplegging. Hij kan mensen helpen met genezing. Hij wil er niets voor hebben. Maar de mensen die hij heeft geholpen zijn hem zo dankbaar dat zij hem giften geven. Een geit, eieren, steeds meer. Op een gegeven moment is hij zo gewend dat hij er iets voor krijgt, dat hij gaat VERWACHTEN dat je hem iets geeft. Ook gaat hij kijken hoeveel hij ervoor krijgt. 1 geit is dan niet meer genoeg. Hij wil meer.
Hij zal eerder die mensen helpen die hem meer kunnen geven dan een ander.

Dit is het begin... van het einde...

De genezer zal enorm sterk in zijn vel moeten zitten om nog steeds voor niets zijn gave te geven.
Ook wil die ander (patient) vaak niet bij iemand in de schuld staan. Dus hij wil betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een prachtig verhaal van die genezer, alleen klopt het niet, maar dat kan jij niet weten.
Een genezer geneest niet zelf, hij is niet meer dan het instrument in een groot geheel.
Zonder medewerking van dat grote geheel kan hij niets.
Verder klopt je verhaal helemaal, zodra er iets betaald moet worden gaat het fout, omdat meer nooit genoeg is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eddijst, natuurlijk heb je gelijk.
Het gaat alleen daar niet over. Het gaat over betalen en de eenvoud om erin mee te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cavi: wist hier niet van. Dus kijk ik. Klopt het nu dat er wel in een valuta wordt gerekend: nop.
Schiet dat niet zijn doel voorbij: kan je alleen nop uitgeven als je die hebt? Dus als je die hebt gekregen eerder?
Ik zie dan het verschil niet met onze maatschappij. Ook als is de nop veel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cavi, ik vind het zeker een leuk en positief geheel. Ik voel me er echter niet tot aangetrokken. Het mist nog iets.
Bedankt dat je het onder mijn aandacht hebt getrokken.
En ze betalen wanneer je het gevoel hebt dat het waar is of dat het je geholpen heeft.Geld verdienen ok, maar geef dan ook een beetje garantie.
Vaak helpen ze wel gratis en vaak zijn dat de,, helderste ,,helderzienden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zijn er echter ook bij die hun geld terecht verdienen ,maar er zijn zoveel mensen die denken dat ze helderziend zijn of die zich voordoen als zo danig en dat is heel jammer want dan verlies je je vertrouwen en je geld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je er (gedeeltelijk) van moet leven heb je weinig keus. Iedereen zal z'n geld moeten verdienen, al kun je natuurlijk best overwegen om eens iemand te helpen zonder dat daar een vergoeding tegenover staat.

De maatschappij is er nu eenmaal niet op ingericht om diensten gratis te leveren. Ook helderzienden zijn maar gewone mensen, met een gave weliswaar, maar met dezelfde lasten en onkosten als iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste omdat ze er vermoedelijk van moeten leven, en voor niks gaat de zon op. Kan je je ook wel afvragen waarom schrijvers niet gratis boeken schrijven, of muzikanten niet gratis zingen.

Ten tweede, en dat klinkt misschien een betje stom maar het is toch zo, hebben mensen meer het idee dat ze kwaliteit krijgen als ze er voor moeten betalen. Echt waar. Zodra je dingen niet meer gratis doet, maar er geld voor vraagt, gaan mensen je serieuzer nemen en als 'professional' beschouwen. Dat merkje ook met bijvoorbeeld workshops geven of ergens in het openbaar spreken. Voor niks is leuk, dank je wel, maar zodra je een vergoeding vraagt, slaan mensen het hoger aan. Heel maf. Ik denk dat dat in deze sector zeker ook zo is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze voorzien dat er aan jou wat te verdienen is.
Geef ze eens ongelijk. Van mij zullen ze nooit wat krijgen, maar blijkbaar hebben anderen er baad bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen denken toch geholpen te worden door zo iemand en zijn vaak bereid daar goed voor te betalen, dus daar maken ze gebruik van. van mij krijgen ze ook niks, zelfs gratis ga ik er niet heen :)
Ik geloof niet in helderzienden.
Naar mijn mening helpen ze je dus niet gratis, omdat jij zo gek bent om ervoor te betalen.
Maar dit is dus puur mijn mening hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze je anders niet kunnen oplichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een helderziende is handig, als de helderziende ook echt zijn/haar beroep kan (en daar verschillen de meningen over). Andere beroepen zijn ook handig: agenten, caissieres, burgermeesters, maar ook minder handige beroepen zoals goochelaars, clowns, acrobaten en.. helderzienden passen ook in dit rijtje vind ik. Ik zie een helderziende niet als een alleenstaand beroep, waar geen verwanten aan zijn, dus als de helderzienden je gratis helpen, zullen die ook voor niks moeten gaan werken, vind ik. Maar ja, een beroep kies je o.a. om geld te verdienen (en je moet er natuurlijk ook plezier in hebben) dus de helderziende wil ook wat geld krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou een helderziende je wel gratis moeten helpen als de tandarts, de psycholoog en de psychiater dat ook niet doen?
Ook muzikanten en voetballers hebben een gave, maar zeker de laatste categorie gaat niet voor niks het veld op.