Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doe je voor iemand die net een kindje heeft verloren

Voor de 2e keer is de zwangerschap misgegaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
533

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ga erheen en luister en leef mee. Het onderwerp niet vermijden. Laat hn hun verdriet uiten. Arm om de schouder.
Neem een mooie lieve kaart mee met een persoonlijke tekst. Mensen maken in dit geval vaak een herinneringsdoos ver het kindje met spulletjes en dan kan jouw kaart erbij.

Wat triest zeg!

Toegevoegd na 32 seconden:
Laat hen hun verdriet uiten...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel gezellig dingen
zodat ze vergeet wat er allemaal is gebeurt
maar toch soms over praten

ik vind het erg zielig
succes ik hoop dat jullie een oplossing vinden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst aanvoelen / aftasten of zij behoefte heeft / hebben aan bezoek.

Zo ja, er heen gaan en alleen maar luisteren. Luisteren, en meevoelen. Indien gewenst een dikke knuffel! Misschien wat helpen in de huishouding...

Zo niet, (soms willen mensen eerst zelf een groot verdriet aangaan, een begin maken met de verwerking ...) stuur een kaart met een persoonlijk geschreven gedachte erop en tevens 'we zien elkaar!'.

Mijn advies, kijk uit met het goed bedoelde , ' ik begrijp wat je voelt.' (beter van niet dus...), tenzij je lotgenoot bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem een beeldje mee als troostgeschenk en herinnering.
Beelden verwoorden een gevoel dat hopelijk een troost kan zijn op dit moeilijk moment.

http://www.troostgeschenk.nl/shop/nl/assortiment/troost-gedicht-beelden-babybeeldje-babybeeld-kindje-verliesbaby-verlieskind-miskraam-verdriet-troost-gemis.htm

Verder zeker geen dooddoeners gebruiken als "Je bent nog jong" "Jouw tijd komt nog wel" "De volgende keer gaat het goed". Daardoor doet de miskraam nu niet minder pijn.
Zeg gewoon met een knuffel erbij: "Ik weet niet wat ik moet zeggen, maar ik ben hier omdat ik vond dat ik je moest steunen." Luister dan naar haar, en geef haar het gevoel dat ze haar verhaal kwijt kan. Dat kan je doen door verder te vragen als ze spreekt over haar hoop, angst, pijn en verdriet.

Vraag welke naam ze aan het kindje gegeven heeft!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding