T1 berkenen?

Wanneer je bij een rekenkundige rij t2 en t5 weet, wat is fan de formule om t1 uit te rekenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Daar is geen formule voor, en het is ook maar de vraag of je genoeg hebt aan de gegeven getallen in t2 en t5.

Als t2=20 en t5=50, dan zie je snel dat t1=10 moet zijn.
In dat geval worden de getallen steeds met 10 opgehoogd. Maar er kan net zo goed een andere (en vooral ingewikkeldere) reden zijn waarom t2 en t5 resp. 20 en 50 zijn geworden.

Je kunt hier dus alleen gokken en uitproberen, en kom je tot een oplossing, dan wil dat nog niet zeggen, dat er niet meerder oplossingen kunnen zijn.