Hoe krijg ik meer zelfvertrouwen?

Ik ben heel onzeker en ik zou wat meer zelfvertouwen willen hebben maar ik weet niet hoe ik meer zelfvertrouwen moet krijgen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

ik ben zelf redelijk verlegen maar niet onzeker. Je moet gewoon is voor de spiegel gaan staan en kijken wat je mooi vind aan jezelf er is vast wel IETS mooi aan jou. Daar kijk je dan elke keer na .

Ik heb wel is gehoord van ieman dat ie in elke spiegel thuis die zij/hij had in keek en zei dat hij/zij knap is en uiteindelijk ga je dat wel een beetje geloven maybe?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toneellessen helpen erg goed! Je maakt veel nieuwe vrienden en bent niet jezelf waardoor je veel zelfvertrouwen krijgt door bijvoorbeeld op te treden. Ik weet niet precies waarom, maar het werkt gewoon super!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat niet erger. Want buiten het toneel spelen betekent dat je geen zelfvertrouwen hebt. Of dan ben je iemand die jij eigenlijk niet bent. Zelfvertouwen krijg je door mensen te negeren die wat negatiefs tegen jouw zeggen, meestal zeggen mensen dingen om je "lager" te voelen, maar als je ze negeert en in je zelf gelooft, kom je er wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt. Als je moet spelen schaam je je en ben onzeker op 'de vloer' maar daardoor word je zekerder van je zelf (na een aantal lessen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@zulaika
Het gaat erom dat je hierdoor jezelf veiligger voelt omdat je niet jezelf bent voir een kort moment, je kan even alles doen en je lekker uitleven. Dit komt hierdoor in je karakter te zitten , en ik ken heel veel mensen die eerst veel te weinig zelfvertrouwen hadden, maar na een paar lessen toneel voel je je zo veel zekerder, want het kan je niks meer schelen wat anderen denken. Doordat je veel lol maakt word je veel opener en word je veel zelfverzekerder.
Ik hoop dat je ongeveer snapt wat ik bedoel, want ik heb geen flauw idee hoe ik het uit moet leggen, en ik heb er ook totaal geen verstand van. Maar ik ken heel veel mensen (stuk of 30) die door toneellessen zoveel meer zelfvertrouwen hebben gekregen!
Ik ben pas 13 dus dit is gewoon mijn "ervaring" met te weinig zelfvertrouwen, en heb er dus geen wetenschappelijke verklaring voor ofzo.
Bijvoorbeeld op school; zeg niet meteen dat je iets niet kan,

Of

Als er mensen zijn die iets over jou zeggen wat je onzeker maakt, gewoon niks van aantrekken.
Je hebt dan meer zelfvertrouwen (;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dooor de drie o's

oefenen oefenen oefenen
eropuit gaan en oefenen spreek gewoon wild vreemden aan ga een tijdje vrijwiligers werk doen of echt werk maak er een keer een zooitje van ergens geef je baas een keer een grote bek wat kan je gebeuren. Zo leer je steviger in je schoenen staan door ervaring op te doen.bij mij heeft het iig wel gewerkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou hij begon me nogal rottig in te roosteren wat hij ontkende toen ik er naar vroeg ,toen ben ik s'nachts een keer naar huis gegaan en lekker gaan slapen nadat ik eerst overal uitgebreid een zooitje van had gemaakt toen is er een heleboel fout gegaan.Het was voor mij toch maar oefenen daarom had ik dat baantje erbij genomen.