Mijn ex; wat moet ik NU doen?

eerst wil ik iedereen bedanken die mij bij mijn eerste vraag hebben geholpen.
ik heb heel erg steun gehad aan het advies en ik heb gedaan wat (de meeste) mij geadviseerd hebben.

welnu, mijn ex-vriendje is weer terug.
eerst viel het erg mee.
ik kwam hem bij mij thuis tegen terwijl hij niet eens mijn sleutel meer heeft.
ik heb toen ook mijn slot vervangen.

maar hij is nu echt aan het doordraaien.
mijn nieuwe vriendje en mijn ex hebben bijna gevochten, en mijn ex heeft zelfs, toen wij weg waren, bij mij ingebroken en de helft van mijn lingerie gestolen.

mijn eerste zet was dus niet echt een succes...
alsjeblieft, nog een keer, help me!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Lieve Cenna, ik begin nu een beetje te begrijpen waarom je van je ex-vriend af wilde.

Kennelijk heb je je altijd onprettig bij hem gevoeld. Als ik het zo lees is hij een dominant type. Je hebt gezocht naar de weg van de minste weerstand, door er 'met een ander ervandoor te gaan' (begrijp dit niet verkeerd). In feite heb je een 'leunrelatie' gezocht om los te kunnen komen van je ex-vriend. Of dat de oplossing is weet ik niet.

Ergens mis je de kracht om je grenzen aan te geven. Je ex weet dit en maak daar misbruik van. Natuurlijk moet je aangifte doen van zijn daden, maar ook zul je moeten inzien dat alleen jij dit kunt stoppen.

Wees niet bang! Je angst is je grootste belemmering. Jij moet hem duidelijk maken dat je niet meer verder wilt met hem en dat hij daar niets meer aan kan veranderen. Pas als jij er in gelooft, zal hij stoppen met zijn daden.

Verder zou ik je willen adviseren om eens bij jezelf na te gaan of je huidige vriend wel goed voor je is. Past hij echt bij je en laat hij jou in je waarde? Pas als jij jezelf accepteert zoals je bent en gelukkig kunt zijn met de persoon die je bent, zal een ander dat ook kunnen.
Leer je grenzen kennen en geef deze duidelijk aan!

Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

NOuja, aangezien het al zó heftig is dat hij bij je inbreekt zou ik naar de politie stappen en een straatverbod aanvragen!

Toegevoegd na 13 minuten:
De grote vraag is wat je er tegen kunt doen? Telefoonmaatschappijen kunnen na klachten de telefoonverbinding van de stalker afsluiten. Ook kan jezelf een geheim nummer nemen. Verder kan je besluiten de omgeving van de stalker op de hoogte te stellen van zijn of haar gedrag. En onthou: negeer je stalker. Geef niet toe. Vaak heb je te maken met een - op zijn aardigst gezegd - emotioneel labiel en verward persoon. Een vinger, en ze pakken je hele hand.

Toch zijn deze maatregelen lang niet altijd voldoende. Een schrale troost: sinds 2000 is belaging in Nederland strafbaar. Helaas kan de politie niet altijd ingrijpen, omdat er gebrek is aan hard bewijs. Dat is weer uitermate frustrerend voor het slachtoffer. Op http://www.stalkinglotgenoten.nl kunnen slachtoffers op het forum hun verhaal kwijt en advies en steun verwachten van lotgenoten. Ook staat op de site een handig stappenplan én adressen die je kunnen helpen. Zo wordt er geadviseerd een logboek bij te houden, waarin je zo uitgebreid mogelijk alle data en gebeurtenissen, die te maken hebben met je stalker, noteert. Vermoed je dat hij je auto bekrast? Opschrijven.Verzamel waar mogelijk bewijs. Probeer de telefoongesprekken op te nemen en waarschuw de buren onder meer als getuigen. Neem vervolgens je logboek én je bewijzen mee naar de politie als je aangifte doet. Vraag ook altijd een kopie van je aangifteformulier, dan heb je -als er iets gebeurt - altijd een datum van een eerder voorval om op terug te vallen. Dat is belangrijk als je onder meer een straatverbod wilt aanvragen of je stalker achter slot en grendel wilt krijgen. Voor stalking kun je maximaal drie jaar gevangenisstraf krijgen in Nederland. Dat is nog best weinig voor een persoon die zo je leven kan verpesten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst aangifte doen van inbraak bij de politie. spreek uw vermoedens uit dat het uw ex geweest is. Misschien heeft u zelfs wel bewijzen.

Verder van alle andere zaken, waarbij uw ex over de schreef gaat, zo mogelijk ook aangifte doen.

Geen contact meer met hem opnemen. Als hij contact met u zoekt, negeer hem dan. Dit werkt het beste.

Succes.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je 100% zeker bent dat hij het heeft gedaan kun je hem beschuldigen.
Zorg dat je je huis goed beveiligt en dat je voorlopig niet alleen thuis bent. Waarschuw meteen de politie. Probeer bewijs te verzamelen dat het je ex is. Ik weet niet hoe het wettelijk zit, maar je zou kunnen proberen hem te filmen als hij inbreekt, via een klein cameraatje ofzo... Alle middelen geoorloofd zou ik zeggen, to hell met zulke mannen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huisvredebreuk en diefstal zal je moeten melden aan de politie. NIET dat zij er wakker van liggen of er wat mee gaan doen, maar... bij en volgend ecxes heb je minimaal een poot om op te staan.
Nu mijn persoonlijke mening: Sommige mensen verdienen niet om je vriend te zijn. Je vriend is je maatje waarvoor je door dik en dun gaat! Dit predicaat verdient hj niet. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hey meis ten eerste wat een mafkees sorry hoor je ex dan natuurlijk maar ik zou een straat verbod aanvragen en hem aangeven bij de politie daar kan je ook meteen straatverbod aanvragen.. met dit verhaal ken je weinig je weet nooit waar toe iemand in staat is ik wens je sterkte maar ik zal wel straatverbod aan vragen want als hij dan bij je komt word die opgepakt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat vervelend!

Als ik jou was zou ik gewoon aangifte doen!
Want het moet toch niet verder uit de hand lopen natuurlijk.

Succes!