De Nederlandse provincie Flevoland telt 597 moderne windmolens. Deze windturbines staan in windparken bij elkaar.
De windturbines staan verdeeld over Flevoland met - begin 2011 - 20 molens bij Almere, 107 bij Dronten, 129 bij Lelystad, 86 in de Noordoostpolder, en 255 molens in Zeewolde.
Op 15 februari 2011 is Nuon begonnen met de ontmanteling van het Windpark Harry van den Kroonenberg aan de IJsselmeerdijk bij Lelystad. De tweewiekers begonnen in juli 1997 begonnen met het produceren van windstroom Het zijn turbines van 750 kilowatt en worden beschouwd als technisch verouderd. De turbines staan sinds mei 2009 stil na een blikseminslag in een van de rotorbladen waardoor een wiek op de snelweg viel. Het park met 18 windmolens had een capaciteit van 13,4 megawatt en heeft gedurende 13 jaar ruim 4000 huishoudens van stroom voorzien....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windmolens_in_Flevoland

597 dus om precies te zijn (volgens wikipedia)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ongeveer 600!