Waarom gebruiken ze in schoonmaakbedrijven altijd stofzuigers waarvan het snoer niet automatisch weer oprolt in de stofzuiger zelf?

De meeste stofzuigers die je in huis gebruikt, zit boven een knopje waarmee het snoer weer netjes terugrolt in de machine. Met name het merk Wetrokstofzuigers bij schoonmaakbedrijven, daar moet je steeds het snoer weer helemaal handmatig gaan oprollen.

Zelf werk ik in de schoonmaak en het is toch weer extra bukwerk voor mij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

Wat een goeie vraag, misschien heb je een "gat in de markt!". Ik zie bij mij op m'n werk inderdaad de dames van de schoonmaakploeg altijd in de weer met die kabel.
Ik kan me zo voorstellen, dat het te maken heeft met de lengte van de kabel. Thuis is de kabel korter, dan bij een professionele stofzuiger, daar is het snoer soms wel tot 30 meter lang. Dit heeft te maken met de oppervlaktes die je als interieurverzorger soms moet overbruggen. Vooral als je kijkt naar grote fabriekshallen, daar is het niet praktisch als je met een kort snoer zou moeten werken. Het risico is dat je bij een lang snoer niet altijd het volledige snoer af zou rollen, als je de volledige lengte niet nodig zou hebben. Er bestaat dan namelijk kans op doorbranden van het snoer. Ik vermoed dat dit de reden is van jouw vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als je als schoonmaakbedrijf zo n oprolautomaat gebruikt heb je veel meer kans op storingen door het veelvuldige gebruik,en electrisch gereeedschap wat een proffesionele gebruiker heeft moet elk jaar gekeurd worden wat de kostprijs ook weer verhoogd,verder zijn industriezuigers van een groter electrisch vermogen wat de warmteproduktie aan de sleepcontacten van de oprolautomaat te zwaar belast met inbranden en storingn tot gevolg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank julllie beide
Ik weet niet wie het antwoord hierboven zo bedeeld met minnetjes.

Maar hij slaat de spijker op zijn kop.
Ik werk voor een facilitair bedrijf op de luchthaven en inderdaad hebben onze stofzuigers geen automaat omdat die heel snel stuk gaan als je die tig keer per dag gebruikt. En de snoeren vaak veel langer zijn en een automaat dan wel erg sterk moet zijn. De kabels zijn ook van een betere kwaliteit als consumenten stofzuigers.

Verder bestaat een stof zuiger uit een motor deel en een stofvangdeel (Bak). De motoren en electrisch gedeelte inclusief kabel wordt ook regelmatig door een opgeleide medewerker helemaal gecheckt en gerepareerd.
Wij kopen geen stofzuigers maar motoren of bakken erbij.