Zijn er meer personen die meedoen of deden aan wineengadget.nl die nu spam ontvangen van Euromillons?

Ik gebruik online meestal een catch-all mailadres, en nu krijg ik een spam mail binnen op mijn adres wat de naam wineengadget bevat, terwijl ik me daar in mei al voor heb afgemeld! Bovendien staat mijn achternaam in de mail, dus het is geen toevalstreffer van spam.

Als er dus meer personen zijn die een op naam gestelde mail hebben gekregen van euromillions en deelnemer zijn of waren van wineengadget, zou ik dat graag vernemen, want dan zou wineengadget of een partner, persoonsgegevens verkopen of op zijn minst doorgeven!
En dat is illegaal want ik heb mijn toestemming daarvoor ingetrokken.

Graag jullie reacties!

PS Ja ik weet dat dit soort sites het om gegevens gaat,
maar ook daar zijn wettelijke grenzen aan!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

"Verstrekking aan derden

Met uw expliciete toestemming verstrekken wij uw gegevens aan derden voor direct marketingactiviteiten. Deze derden kunnen commerciële e-mails naar u zenden. U kunt deze toestemming te allen tijde intrekken door contact met ons op te nemen via de onderstaande gegevens."

Waarschijnlijk is het mailadres gewoon een keer doorverkocht aan een advertentiebedrijf. Daarvoor zou u zich moeten kunnen uitschijven via het adres onderaan de privacyverklaring. (Ik weet niet of u dit al heeft gedaan, of dat u zich heeft uitgeschreven van de nieuwsbrief)

verder staat er ook in dat derden niet zo zorgvuldig met persoonsgegevens kunnen omgaan, dus via die weg kan het ook verkocht zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat verwacht ik ook wel, het vreemde is alleen, dat ik ruim een half jaar geleden me afgemeld heb. Van sommige 3-den krijg ik inderdaad nog mail, maar dat zijn steeds dezelfden. Nu ineens een nieuwe, zonder mogelijkheid tot afmelden, en ook nog eens op diverse sites voor gewaarschuwd als zijnde scam!

Andere antwoorden (2)

als je niet meer gewenst bent van deze mail ga naar hotmail.
dan klik je met rechts op de email en dan krijg je een lijstje met acties die je kan verrichten.
dan klik je op verwijderen en dan vraagt hotmail of je alles wilt verwijderen je klikt op ja en vinkt aan dat voortaan alles verwijderd moet woorden.
dan heb je er geen last meer van doe ik n.l. ook
mvg daan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het vervolg, ga eens naar de robinsonlijst. Daar kun je aangeven van welke sites, enz je geen Direct Mails meer wilt ontvangen!
Het klopt idd zoals de reacties hierboven dat gegevens worden doorverkocht. Mag dit? JA, als er een policy bijstaat en als er in kleine lettertjes bijstaat dat deze gegevens worden doorgegeven aan derden. Niemand kan tegenwoordig nergens meer aanwezig zijn. Je zult overal te vinden zijn in de databases van vele bedrijven. You just can't help it, but you can minimize it ! :)

Toegevoegd na 22 seconden:
http://www.robinsonlist.be/

DE SITE