hoe hoog moet mijn bureau zijn?

mijn bureau vind ik veel te laag staan, ik krijg er gewoon nekpijn van. ik vind het ook niet fijn om mijn bureaustoel telkens zo laag te zetten. nu willen we mijn bureau verhogen, maar is daar misschien een speciale maat voor? (ik ben 1.75m)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2.8K
Annswers
12 jaar geleden
nou ja ik stel net een soortgelijke vraag zonder jouw vraag gezien te hebben, bizar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, ik was je voor :P

Het beste antwoord

Benen haaks dus stoel aanpassen, rechtop zitten en armen op het bureau. Je onderarmen moeten nu lekker kunnen rusten. Ik ben 1.79 en mijn bureau staat op 72 cm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tussen de 72 en 76 cm, beetje afhankelijk van je bouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijne is rond de 70 cm hoog en ik ben 180 dus ik den voor jou rond de 50 tot 65 ongeveer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ergonoom van de arbo heeft m'n buro op 80 cm gezet, werkt perfect, ben zelf 1.87
Je begint bij je stoel. Die moet zo hoog zijn, dat als je je voeten plat op de grond zet (of eventueel op een voetenbankje), je knieën een hoek van 90 graden maken.

Vervolgens moet je bureau zo hoog zijn, dat als je je ellebogen haakts houdt ter hoogte van je taille, je onderarmen plat op tafel liggen.

Zo zit ik hier aan de keukentafel met mijn beentjes te zwabberen en liggen mijn armen op borsthoogte, en eerlijk is eerlijk, dat hou je NIET lang vol en geeft op den duur allerlei klachten. Als computeren dus niet af en toe ene paar minuutjes tussendoor is maar je dagelijks werk, is het heel belangrijk dat je meubilair goed op elkaar is afgestemd.

Er is dus géén algemene gemiddelde maat te geven, alle meubelmakerij ten spijt, want de perfecte hoogte hangt af van je lengte en je lichaamsverhoudingen.