Hoe krijg ik meer zelfdisipline?

Vooral met huiswerk maken, ik blijf uitstellen en dingen makkelijker maken in mijn hoofd...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als ik je vraag goed begrijp, is dit mijn antwoord: leg alle dingen die je afleiden aan de kant, zodat je ze niet makkelijk kan pakken. Zet muziek aan dan kan je je beter concentreren. Als dat niet lukt kan je altijd nog een ontspanningsoefening doen. Hier is een link daarvoor: http://www.ggz-drenthe.nl/ontspanningsoefeningen/volwassenen/2_volwassenen_spierontspanningsoefening_Jacobson_copyright_2005_ggz_drenthe.mp3
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het blijft een lastig punt. Ik heb het zelfde probleem. Je moet jezelf gaan "belonen" als je iets goed doet. Maak bijvoorbeeld een uur huiswerk en ga dan tv kijken voor een half uur(zet een wekker!) en dit tot je klaar bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij mij zelf altijd erg goed helpt, is om mezelf te 'belonen'. Een uurtje iets doen wat echt nodig is, in jou geval dus huiswerk. En dan kun je jezelf 'belonen' door daarna een half uurtje tv te kijken of iets dergelijks.