Als je de verschijnselen van de mexicaanse griep hebt gehad, en het ging over welk risiko loopje dan nog?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als bij iedere andere virus-infektie, heb je dan anti-stoffen in je bloed, en word je dus meer opnieuw geïnfecteerd door hetzelfde virus. Daarop baseren ze ook bijv. de jaarlijkse griepprik - die voorkomt het geïnfekteerd raken door een bep. verwacht virus door je lichaam daartegen immuun te maken - is het griepvirus iets anders van samenstelling, kan je dus evengoed alsnog die andere vorm van griep krijgen.

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry - je word dus NIET meer geïnfecteerd door hetzelfde virus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ghihihi die NIET is wel essentieel ja, toch nog +1!
Als je de Mexicaanse griep heb gehad, zal de kans dat je het nog een keer krijgt minder dan 1% zijn. Als je echter alleen de verschijnselen had, kan het een gewoon griepje oid zijn geweest, en loop je hetzelfde risico als iedereen.
Als je vermoed dat je de Mexicaanse griep hebt, moet je het wel laten onderzoeken, zodat er kan worden bijgehouden hoe het verloopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als alle griepvirussen, zal de mex. griep ook gaan muteren, en zal je telkens weer ziek worden van de een beetje andersgeworden griepvirus.
Het zijn juist deze mutatie's die de wetenschappers grote zorgen maken, ze weten niet welke kant het op gaat.
Tot nog toe is deze griep erg mild en vrijwel niet gevaarlijk.
Een gewone griep zoals we bijna ieder jaar hebben kosten in Nederland tussen de 1000 en 2000 mensen het leven.
Voornamelijk al ernstig zieken mensen en erg oude mensen.
De mex. griep is er dus een lachertje bij.
Alleen voor de komende mutatie's moeten we echt bang zijn, dat zou heel enstig kunnen uitpakken!
Maar misschin hebben we er tegen die tijd er wel een pilletje voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan of je echt Mexicaanse griep (diagnose gesteld door arts) hebt gehad of een andere griepvariant. Andere griepen hebben namelijk dezelfde symptomen, bovendien wordt een zware verkoudheid vaak ten onrechte aangezien voor griep.

Heb je echt Mexicaanse griep gehad, dan is de kans zeer klein dat je het nog eens krijgt (eigenlijk alleen als het virus zo ingrijpend muteert dat er gesproken kan worden van een geheel nieuwe griepvariant).

Heb je iets anders gehad met dezelfde symptomen als Mexicaanse griep, dan is de kans dat je alsnog echt Mexicaanse griep krijgt even groot als voor ieder ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de mexicaanse griep niet bij jou is vastgesteld weet je niet of je die niet gehad hebt. Dan kun je het dus nog krijgen. Als het echt mexicaanse griep is die je gehad hebt, dan ben je imuun.