Wat betekend niet koosjer?.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb je nou Wikipedia voor! Staat het precies.

Het beste antwoord

Dat het eten niet volgens de Joodse regels is klaargemaakt.

Kasjroet (Hebreeuws: כשרות betekent "competentie") is het geheel van spijswetten dat in het jodendom bepaalt of voedsel wel of niet door joden gegeten mag worden. Voedsel dat aan deze spijswetten voldoet, wordt in het Nederlands traditioneel kosjer of koosjer genoemd.

Dus niet Kosher is al het eten dat hier niet aan voldoet :)

Toegevoegd na 6 minuten:
Zoals sjerrieee al zei wordt het inderdaad ook wel gebruikt als uitdrukking voor dingen die niet helemaal gaan volgens de regels. In dat geval hoeft het niet eens volgens Joodse regels te zijn.

Als iemand bijvoorbeeld dingen die van de vrachtwagen zijn gevallen verkoopt dan is dat niet Kosher :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah je was me net voor :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:P

Andere antwoorden (2)

Dat je dingen doet die niet mogen volgens je geloof. Dit komt uit het jodendom vandaan als ik het niet fout heb!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kosjer in het echt Jiddisch kasjroet betekent competitie ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry bedoel competentie ( iPod verbeterde)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valt jou plaatje onder kosjer?? ;)