Heb het zuur hoe kom ik er vanaf ?

ik heb een hele zure smaak in me keel/buik.

de hele dag al, ook beetje misselijk..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.1K

Antwoorden (10)

Drink een beetje cola. Kleine slokjes nemen.

Heb je te vet gegeten misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tabletten slikken tegen maagzuur, verkrijgbaar bij de drogist of apotheek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een paar hapjes vanillevla, dat neutraliseert het maagzuur en legt een beschermend laagje in je maag..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rennies helpen daartegen. Als je dat niet hebt kan een pepermuntje helpen, of een paar kleine slokjes melk.
Als je bed bij het rugeind wat hoger kan, doe dat dan vanacht, dit kan ook helpen.
Zuur ontstaat door te veel of te vet eten. Ook alcohol kan het zuur veroorzaken. Probeer deze dingen te beperken. Mocht het zuur toch blijven ga even naar de huisarts. Die kan eventueel een andere tablet voorschrijven die je dagelijks in moet nemen (bv Omeprazol)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet het wel heel erg zijn hoor, als je er Omeprazol voor gaat slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt ook aan de arts die het voorschrijft. De een geeft het sneller dan de ander.
Natrium bi carbonaat, ofwel bakpoeder, ofwel zuiveringszout.
De reactie is als volgt :
NaHCO3 + HCl -> NaCl + H2O + CO2
Zout + zoutzuur -> Keukenzout + water + koolzuurgas

Het bakpoeder zet je maagzuur om in keukenzout, water en koolzuurgas.
Het werkt 100% zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad.
Overigens is een heel groot gedeelte van het commerciele Gaviscon het door mij genoemde natriumbicarbonaat.
lepeltje suiker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon Rennie slikken : is niks anders dan kalk met suiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
glaasje melk
op calichenhout knabbelen
maagzout (bicarbonaat)
coca cola zou ook helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaviscon.
Zit in een flesje en wordt verkocht bij de drogist.
Helpt mij heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik mis de meest voor de hand liggende en goedkoopste oplossing: drink bij brandend maagzuur twee glazen water. De meeste mensen drinken te weinig. Grote kans dat je geen last meer van dat maagzuur hebt als je één à twee liter water extra per dag drinkt. Misschien staat het je eerst even tegen vanwege de misselijkheid maar daar moet je gewoon doorheen.

Toegevoegd na 9 minuten:
AA drink is pure suikerstroop en bevordert sterk de aanmaak van maagzuur. Dat spul is bedoeld voor topsporters die een energiestoot nodig hebben, niet voor scholieren. Bovendien droogt veel suiker het lichaam uit, waardoor gezondheidsproblemen verergeren.