Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er iemand die er hetzelfde uitziet als ik?

Ik heb weleens gehoord dat er op de wereld echt wel iemand is die er hetzelfde uitziet als jijzelf. Maar op internet kan ik er niets over vinden. Weet iemand hier meer over?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het schijnt dat iedereen ongeveer zes dubbelgangers heeft. Misschien woont één van hen wel gewoon om de hoek. Hoe vind je jouw dubbelganger?

Drie Ierse vrienden sloten vorige maand een simpele weddenschap: vind je dubbelganger. De 26-jarige Niamh Geaney had al binnen twee weken succes.
Haar vrienden Terence en Harry, zijn nog steeds op zoek naar hun dubbelganger. Ze gebruikten tot nog toe vooral social media met de hashtag #doyoulooklikeme, maar er zijn talloze manieren om jouw dubbelganger te vinden.

Google Afbeelding
Je kunt bijvoorbeeld Google 'zoeken op Afbeelding' gebruiken. Daarbij kun je jouw eigen foto uploaden en zoeken naar deze foto op het internet. Omdat je dan al snel uitkomt bij je eigen social media pagina's, kun je ook nadat je op zoeken hebt geklikt, kiezen voor de optie 'visueel vergelijkbare afbeeldingen', waarbij alle foto's worden getoond die vergelijkbaar zijn aan die van jou. Let wel op dat de foto zo ingezoomd mogelijk moet zijn, anders focust Google op vergelijkbare achtergronden.

I Look Like You
Op deze website worden profielfoto's van over de hele wereld met elkaar vergeleken. Via de optie 'Find Your Match' kun je een foto van je gezicht uploaden waarna het systeem wereldwijd op zoek gaat naar een gelijk iemand. De website geeft in procenten aan hoeveel gelijkenissen er zijn met de gevonden personen. Bij 30 procent kan het gaan om dezelfde lach of ogen en bij 80 procent tot 100 procent heb je jouw dubbelganger gevonden.

Twin2me
Via deze site wordt de persoonlijke dubbelganger gevonden van een heel ander kaliber: jouw celebrity-dubbelganger. Het is een app ontwikkeld voor iPhone en iPad. De app werkt goed om te kijken op welke celebrity je lijkt. Kleine kanttekening: het systeem kijkt alleen naar gelaatstrekken, niet naar haarkleur en huidskleur.
(Lees meer...)
fremar
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding