als ik met de trampoline ga springen kryg ik pyn by me hard hoe kan dat en hoe kan ik het vermijden?????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
9.3K
Kimath
12 jaar geleden
Wat is 'me hard' voor iets?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En leer de y af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Y is in nederland gewoon ij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar gaat dat heen met onze taal... :(

Antwoorden (3)

Pijn op de borst / pijn rondom het hart moet altijd serieus genomen worden. Daarom raad ik je aan om naar je huisarts te gaan voor onderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had mijn broer ook ,
Hij sprong een week niet en toen ging het weer .
Hij was ook naar de huisarts geweest , maar hij had spierpijn.

Het kan zijn dat het bij jou anders is , dus voor de zekerheid zou ik toch langs gaan !
Hopenlijk is het niets ernstigs !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het enkel en alleen bij springen krijgt, bv ook bij touwtje springen, en nooit bij andere inspanningen, is het waarschijnlijk niet je hart dat pijn doet. Indien je op andere momenten ook pijn in je borst krijgt, moeilijk kan ademhalen, een vreemd gevoel in je linkerarm of een onregelmatig kloppend hart hebt of je op een andere manier slecht voelt; onmiddellijk naar een arts gaan. Als je voor de rest echter ok bent, is het waarschijnlijk de long die naast je hart zit die pijn doet. Bij sport ga je dieper ademen. Je longen zetten dan veel harder uit en drukken harder tegen de binnenkant van je ribben. Bovendien bewegen ze bij springen een heel klein beetje op en neer. De binnenkant van je ribben is niet bij iedereen even glad. Daar waar de rib aan het borstbeen zit, zijn er vaak ongelijkheden. Die veroorzaken dan pijn in het longvlies. In tegenstelling tot je andere long, krijgt deze long ook nog de ritmische compressie van je hart te verwerken. In theorie zou de pijn tijdens een ademhaling altijd op het zelfde moment moeten pieken. Meestal net als je begint uit te ademen. Maar in ieder geval zou ik dit bij je volgende dokterbezoek vermelden.