Aan edelstenen worden veel werkingen toe bedacht. Hoe komt men aan de specifieke informatie voor elke steen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Er is natuurlijk helemaal geen specifieke informatie, en er wordt gewoon wat gegokt, waar een bepaalde edelsteen goed voor zou kunnen zijn.

Als je onderstaand citaat leest, dan merk je zelf ook wel, dat het hele gedoe met edelstenen meer met commercie te maken heeft, dan met een serieuze geneeswijze, of manier van bevorderen van je gezondheid.

"Edelstenen en mineralen moeten aansluiten bij persoonlijke wensen of klachten. Deze keuze van een edelsteen kan op verschillende manieren tot stand komen. Op basis van kleur en bijbehorend chakra, omschrijving van klacht of werking of bijvoorbeeld op basis van sterrenbeeld of geboortemaand. Maar belangrijker is eigenlijk nog om af te gaan op eigen intuïtie of gevoel. Welke edelsteen "voelt" goed? Welke edelsteen vind ik het mooiste of spreekt mij het meeste aan? Goed naar onze eigen zintuigen en ons gevoel luisteren is de beste methode om edelstenen te vinden die op dat moment bij ons passen. Voor een optimale werking is het verstandig om edelstenen vóór gebruik te reinigen en één keer in de zoveel tijd opnieuw op te laden. Breekt de edelsteen of verliest hij zijn kleur? Dan is misschien het moment daar, om een nieuwe edelsteen uit te zoeken. Bovenin de rechter balk kunt u edelstenen en mineralen zoeken op klacht of werking, chakra, sterrenbeeld en naam."

Het feit alleen al, dat je sterrenbeeld van belang is, voor de werking van de steen, en ook dat de steen "goed moet voelen", geeft al aan, dat dit allemaal heel vage praatjes zijn. Het is dan ook nog nooit wetenschappelijk aangetoond, dat edelstenen ook maar enige werking zouden hebben. Juist daarom wordt het lastig, om specifieke informatie voor elke steen te geven, zoals je vraagt.

Lees meer hier:
http://www.edelstenenenmineralen.nl/
en klik ook eens rechts bovenin, op de diverse edelstenen en hun werking. Je zult snel tot de ontdekking komen, dat het allemaal een beetje onzin is.

Overigens haast ik mij te zeggen, dat iedereen die vindt, (of denkt) dat hij gebaat is bij het dragen van edelstenen, dat vooral moet doen. Daar is geen enkel bezwaar tegen, want als je in iets gelooft, en het helpt, (of je denkt dat het helpt), dan is dat alleen maar prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger ontdekte men alles proefondervindelijk. Wanneer men een klacht had en men gebruikte iets dat werkte gaf men dit generatie op generatie door en er kwam steeds informatie bij. Dit geld ook voor fytotherapie en dergelijke.