ik moet naar leerplicht

ik meot dus naar de leerplicht ( ik weet had ik maar niet stom moeten doen ) maar daar moet ik dus aankomende maandag heen maar ik zit met een probleem mijn vader snap na langere weg niet veel dus zo'n gesprek bij leerplicht gaat die dus al helemaal niet snappen maar nu is mijn vraag of dat ik ook alleen mag gaan of dat ik met me soort van begeleider mag gaan want me vader gaat dat allemaal niet snappen en heeft veel dubbele uitleg nodig hopelijk heeft iemand een antwoord

ps weet niet zeker of het hier hoort

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Denk wel dat er een ouder bij aanwezig moet zijn. Zou gewoon bellen of je ipv je vader een begeleider mee mag nemen of met z'n drieën mag gaan.
Ik ben zelf van een instantie en ik ben regelmatig mee gegaan met ouders en jongere. Doen ze vaak niet moeilijk over. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bellen lijkt me inderdaad de beste optie dankje wel

Andere antwoorden (2)

Volgens mij Mag je gewoon alleen. Ik kom zelf door medische gevallen ook bij de leerplicht amtenaar en ga ook alleen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet hoe oud je bent, maar eigenlijk is je ouder of verzorger altijd verantwoordelijk voor het feit dat jij onderwijs moet volgen. zij krijgen ook een boete als jij teveel van school wegblijft (zelf kun je trouwens ook "straf"krijgen hoor!). het lijkt me dus handig als je vader bij dit gesprek aanwezig is, aangezien de evt. gevolgen óók voor hem zijn.
enne....... het lijkt me sowieso handig om wat vaker naar school te gaan. ooit ben je volwassen en verantwoordelijk voor je eigen inkomsten. het zou toch fijn zijn als je dan een baan hebt die je ook leuk vindt! ws moeten wij werken tot we dood gaan en is er geen pensioen meer, dus denk aan je toekomst!