ik ga over 2 weken naar rome en mag je daar roken op straat of gewoon algemeen of krijg j boete daar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
3.1K

Antwoorden (1)

Ik heb genoeg mensen op straat zien roken in Rome, dus op straat mag je roken.
Voor wat betreft gebouwen:

"Italië was het vierde land ter wereld dat een nationaal rookverbod heeft ingevoerd. Sinds 10 januari 2005 is het verboden te roken in alle openbare gebouwen en voor het publiek toegankelijke gebouwen, waaronder bars, restaurants en andere horecagelegenheden. Speciale rookruimtes zijn toegestaan. In rookruimtes waar eten wordt geserveerd gelden zeer strenge voorwaarden, zoals aparte en sterkere ventilatie, automatische schuifdeuren naar aangrenzende rookvrije ruimtes, en niet meer dan 50% van het etablissement. Slechts 1% van de horecagelegenheden heeft een rookvrije zone gecreëerd.
Het rookverbod is in Italië zeer succesvol en is ook populair bij de bevolking. De regels worden -in tegenstelling tot veel andere regels- strikt nageleefd."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rookverbod#Itali.C3.AB