Is een vliegen lamp bizar?

Ik heb sinds vanmiddag mijn vliegen lamp weer aangezet omdat ik helemaal kriegel werd van die irritante insecten,

Maar nu zie ik diezelfde vliegen/ motten kreperen omdat ze niet meteen dood zijn.

Is dat bizar of terecht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als je er over nadenkt is het wel bizar te noemen, net als die 'plakrollen'. Ik zou het zelf niet aanschaffen, inderdaad omdat ze niet meteen doodgaan, maar het knetterende geluid vind ik ook niet prettig om te horen.

Gelukkig heb ik niet veel last van vliegen, was dat wel zo dan zou ik er toch voor kiezen om af en toe een krant te pakken. Maar in de regel laat ik ze lekker vliegen. Op een gegeven moment verdwijnen ze toch vanzelf weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik zou daar niet teveel bij stil staan. Je bent van je probleem af dus terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou dat niet willen, noem me gerust een muts.
verbaasde me laatst bij een andere vraag al over mensen die het normaal vinden kokend water over mierennesten te gooien, omdat ze welgeteld 1 dag last hadden van uitvliegende mieren.
respect voor het leven geldt ook voor kleine beestjes.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan 'muts' ik met je mee :) +1
Vliegen in huis maak ik tegenwoordig wel dood. Kwestie van prioriteiten: als ze eitjes leggen in de caviakooi, kunnen mijn cavia's erg ziek worden en doodgaan.

Toch zou ik zo'n lamp nooit gebruiken, en niet alleen omdat de diertjes dan liggen te stuiptrekken. Zo'n lamp is erop gemaakt om insekten aan te trekken, je lokt ze dan het huis in om ze langzaam te vermoorden. En dat niet alleen bij de vliegen, die een echt gezondheidsprobleem voor de cavia's zijn, maar ook allerlei onschuldige insekten, zoals nachtvlindertjes.

In plaats van insekten naar binnen te lokken met zo'n lamp om ze vervolgens te elektrocuteren, probeer ik ze zo veel mogelijk buiten te houden. Vliegengordijnen voor deuren en ramen, de keuken goed schoonhouden (etensresten meteen weggooien, niet een pan met restjes laten staan voor de afwas van morgen), kattenbak en caviakooi met warm weer extra vaak verschonen, vuilniszakken vaak verwisselen etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, nu dat je het zo vraagt, een vliegen lamp is aardig bizar.
14 jaar geleden
Ik zou me er niet druk om maken, jij hebt er last van en die dingen zijn er niet voor niets, dus zou zeggen; lekker blijven gebruiken.. Ik vind het niet bizar want die beesten zijn ontzettend irritant en nogmaals; die lampen zijn niet voor niets ontwikkeld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En het gras waar je op loopt heeft ook pijn.

Tsja, zo kun je wel aan de gang blijven. Maak je niet gek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is noch bizar noch terecht, als het een konijn was wat zo zou moeten sterven zat marjan thiemen met haar partijtje er meteen bovenop omdat dat dierenmishandeling zou zijn,maar vliegen hebben nu eenmaal geen aaibaarheidsfactor of gevoel dus blijf die lamp maar gewoon gebruiken. ze voelen toch niets,en daarbij die vieze plakstrips zijn toch veel erger.