Even een vraagje over boeren.

we leren onze kinderen van baby af aan een boertje te doen, en als dat dan gebeurt is zeggen we goedzo lieverd knap gedaan blabla.
vanaf dat ze ouder worden is het ineens bah en onbeschoft. op z'n tijd flink boeren is gewoon lekker haha.
wat vinden jullie, is het ''goed zo'' of ''onbeschoft''

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.3K

Het beste antwoord

Een baby moet zijn/haar boer kwijt omdat het anders dwars gaat zitten. Zodra de boer eruit is voelt dit prettiger en weet je dat je baby zijn/haar lucht kwijt is en rustig kan gaan slapen.

Kinderen en volwassenen moeten hun boer ook kwijt, maar vanaf een bepaalde leeftijd leren we kinderen dat ze dit zoveel mogelijk binnensmonds doen, of met hun hand ervoor. Het is nu eenmaal een onprettig geluid en gaat ook nog wel eens gepaard met een onprettig luchtje. In ieder geval niet te vergelijken met de lucht van een 'melkboer' :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als je boert in gezelschap lijkt het alsof je je natuurlijke driften niet onder controle kunt houden. Dat is boven een bepaalde leeftijd niet gewenst.

Uiteraard hangt het er ook vanaf in welk gezelschap je bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
baby.s moeten niet voor niks boeren dus ik vind dat iedereen moet kunnen doen als je je hand maar voor je mond houd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm, zullen we doen tot 3 jaar? In Nederland is het daarna onbeschoft, in China mag het geloof ik wel. of was dat nou ergens anders. Het is dus ook afhankelijk van s lands wijs s lands eer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, goeie vraag. Het is wel tegenstrijdig. Als baby moet het en als volwassene moet je het laten.
Ik zal het vroeger ongetwijfeld ook gedaan hebben, maar nu vind ik het (in gezelschap) toch onbeschoft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen nadruk op leggen, dus ik zeg, zeg er niets van... Dan is het niet eens beladen en valt alle vreemdheid ervan weg...

En boeren is niet onbeleefd in huis bijvoorbeeld, als het maar niet benadrukt wordt, als er een geluidje uit slipt, geeft niets, zelfs niet in gezelschap...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Baby's moeten boeren anders krijgen ze last van de lucht in hun darmpjes, maar tegen een peuter zeg je toch niet meer 'goedzo' als 'ie een boer laat?
Boeren is evengoed een normale en gezonde reactie van het lichaam.
In westerse landen hebben we echter de gewoonte aangenomen om 'sorry' te zeggen voor deze normale zaken. Als je een scheet laat ok, maar bij een boertje en zelfs bij niezen hoor je mensen 'sorry' zeggen.
Laten we dat eens afleren!
Ik zou zeggen: Het is niet 'goedzo' en het is niet 'bah', maar het is doodgewoon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt een beetje aan je gezelschap. Als ik met een paar vrienden onder elkaar ben, kan ik wel eens een boer laten. Gewoon omdat ik weet dat ze het zelf ook vaak doen, en dat ze dat 'wel lachen' vinden.

Maar stel dat ik uit eten ben met de hele familie, dan zal ik nooit een boer laten. Dan is het gewoonweg niet gepast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een boer eenvoudig door je neus laten ontsnappen zonder dat iemand dat opmerkt, dus van luidkeels boeren zie ik het nut niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uit je neus?!?!?!?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja bailey je houdt lippen op elkaar en ademt kalm wat uit door je neus terwijl je een boer laat. Ben ik dan de enige die dat kan? Volgens mij is het toch reuze simpel.