Kun je havo doen zonder wiskunde & natuur/scheikunde?

Is er op de havo een profiel zonder wiskunde EN natuur/scheiunde? Ik weet wel dat er een profiel zonder wiskunde zit, maar ik weet niet of je daar ook natuur/scheikunde bij kunt laten vallen. Anders heeft 't namelijk geen zin om naar de havo te gaan. Ik hoop echt dat het antwoord ja is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je EN geen wiskunde EN geen scheikunde EN geen natuurkunde aankunt, kun je jezelf toch niet wijsmaken dat je een havo-niveau hebt? Stel jezelf de zelfde vraag eens voor alle moderne talen. Belachelijk toch? Of ben ik nou zo'n nerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pardon? De rest van mijn cijfers zijn allemaal zevens, achtens en negens, alleen wiskunde en natuurscheikunde KAN ik gewoon niet, ik heb dyscalculie, ik ga het nooit snappen, maar dat betekent niet dat ik de havo niet aankan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een em of cm pofiel hebt kan dat. Tenminste bij ons. Je moet dan kiezen tussen wiskunde, frans of duits
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan dus wel, met CM, maar wiskunde wordt binnenkort wel verplicht. Dus je moet het wel dit jaar gaan doen. Over je "pardon"? Ik meen het serieus. Mijn dochter heeft dyslexie, ik ben benieuwd of zij HAVO mag doen zonder moderne talen. Volgens mij namelijk niet. Mijn zoon heeft asperger en een deuk voor talen. Toch moet hij ze doen. Is dat dan discriminatie van nerds?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op onze school mag je op de havo alle talen behalve Engels en Nederlands laten vallen, echter hier op het vwo moet je minstens frans, duits of spaans erbij nemen.
Uw dochter mag dus wél havo doen, althans op onze school.

Antwoorden (9)

Nee, dat kan niet, zit in het pakket.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan zeker wel, cm of em maar ik dacht wel dat wiskunde verplicht is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee wiskunde sws niet want dat is verplicht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, mijn vriendinnen zitten in 4 havo en hebben geen wiskunde, laten vallen, dat kan tegenwoordig
Het kan. Je moet dan het CM-profiel kiezen, het enige profiel waar geen wiskunde in zit. In dat profiel zitten de vakken natuur- en scheikunde ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wiskunde is ALTIJD verplicht! Dus het kan niet, helaas ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herkenbare situatie, maar idd het kan alleen met CM. Maar als ik je een advies mag geven, check de boeken van wis à en b even. Ik heb zelf voor A gekoZen en het is nog een 5 geworden ook. Btw heb ook vmbo- naar havo gedaan. zit nu op vwo dus ja:) probeer het gewoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan een vriendin van mij gaat dat ook doen. Je moet dan kiezen voor een CM-profiel. Je hebt dan verplicht geschiedenis en je kunt nog kiezen voor een taal of een creatief vak. ook kun je nog kiezen voor biologie, maar ik denk, zo te lezen, dat je dat niet wilt.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks
Bij CM en EM zit wél wiskunde en geen scheikunde/natuurkunde.

Maar ik geloof dat wiskunde geen verplicht vak meer is, wat het vroeger wel altijd was.

Vraag anders je decaan even, die weet daar vast meer over te vertellen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA! je kunt naar havo zonder wi nask I en nask II te doen.
Daar voor kun je het profieldeel ALLEEN jet profiel CM kiezen.

Profiel: CM (Cultuur & Maatschappij)

Verplichte profieldeel: GS + Duits of Frans

Keuze profiel deel: AK of Eco + Filosofie of muziek of Bv

Keuze examen vak: Spaans, duits, AK, filosofie, (wiskunde a) management en organisatie of BSM

Gemeenschappelijk deel: Ne, En, Ma, Bo, CKV en Gd.

Héél veel succes.