Hoe kan ik het beste mijn enquete versturen?

Voor mijn scriptie wil ik meer dan 400 bedrijven benaderen met een korte enquete.
Alleen hebben heel veel bedrijven geen emailadres en wanneer ik het als particulier per post moet doen gaat me dit heel veel geld kosten ( 2 postzegels per bedrijf, 1 om op te sturen en een gefrankeerde envelop om antwoord terug te sturen)
Het is te veel werk om alle bedrijven persoonlijk langs te gaan.
Wat kan ik het beste doen? En is het redelijk om bijv. bijna 200 euro uit te geven voor je scriptie? Moet je dat er voor over hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is ga je nog wel meer uitgeven aan je scriptie. Je laat hem neem ik aan bijvoorbeeld netjes drukken.

Het beste antwoord

Schriftelijke enquetes worden meestal gewoon in het ronde archief (de prullenbak) gestopt.
Wat je kan doen is het volgende:
Je belt het bedrijf, vraagt naar de directiesecretaresse. Als die niet aanwezig is, vraag je aan de telefoniste naar haar naam, zodat je bij terugbellen gelijk naar haar naam kunt vragen.

In gesprek met de dir. secretaresse stel je je voor:

Ik ben ...
Ik doe de opleiding...
en voor mijn eindscriptie zou ik graag wat meer inzicht willen hebben in een aantal dingen.
Ik heb een korte vragenlijst gemaakt. Mag ik u die nu of op een later tijdstip even voorleggen? Het zou me heel erg helpen met mijn opleiding.

Als het nu mag, doe je het gelijk

Anders het latere tijdstip.

Ook telefonisch zal je uitval hebben, maar minder dan wanneer je het schriftelijk doet. Het kost wel meer tijd. maar je leert er tevens van.

Een volgende mogelijkheid is:
Je belt het bedrijf, vertel over je opleiding en de vragenlijst, en vraag aan de tel. het emailadres, hetzij van de directiesecretaresse, hetzij van het bedrijf zelf. Want ook dan gaat het langs de secretaresse.

Je staat verstomd hoeveel die secretaresse weten. Ze zijn van de algemene gang van zaken op de hoogte, en ze weten precies wat ze wel en niet mogen vertellen van hun baas. Meestal vinden ze het best leuk om zelf bevraagd te worden en een keer niet dienstbaar te zijn,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik kan me niet voorstellen dat zoveel bedrijven geen emaildres HEBBEN, hooguit heb JIJ het emailadres niet.

Als je niet tot over je oren in het werk wilt komen te zitten (want de respons zal nooit 100 % zijn) en ze allemaal telefonisch of schriftelijk (kosten !) wilt benaderen, kun je je beter beperken tot bedrijven waarvan je het emailadres wel kunt achterhalen. Ook een boel werk, maar beduidend minder dan allemaal bellen of schrijven.

Er mogen best wat kosten verbonden zijn aan het schrijven van een goede scriptie (hoe belangrijker, hoe meer het mag kosten), maar 200 euro lijkt me wel een beetje aan de heftige kant. Je moet zelf kijken of je dat er voor over hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een online enquete en drop de link op een paar netwerksites (LinkedIN, vooral ook de vakgroepen....)