Wil mijn vriend tenhuwelijk vragen maar hoe ? En wat als hij nee zegt

Ik wil mijn vriend heel graag ten huwelijk vragen , maar hoe ? en wat als hij nee zegt ?We hebben een moeilijke periode achter de rug samen , maar toch wil ik het graag vragen....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Laat iemand met hem praten over dit onderwerp. Een gemeenschappelijke vriend of vriendin van jullie. Kijken wat hij hierover denkt. Als het positief is dan neem je een actie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps...
Mij lijkt het dat je beter eerst aan een hele goeie basis voor jullie relatie werkt waardoor die twijfel "of er wel een JA komt" verdwijnt.

Weet dat een huwelijk geenszins een garantie is voor het slagen van een relatie hé... de romantische sfeer rond een huwelijk kan tijdelijk soelaas brengen maar als er iets fundamenteel 'wringt' tussen jullie dan komt dat hoe dan ook terug naar boven.

Praten, praten en nog eens praten... over ALLES wat voor JOU belangrijk is in een relatie en in de totaliteit van het Leven.
En als er toch een neen komt dan is er volgens mij nog steeds geen reden tot stopzetten van de relatie. Immers, jouw partner kan perfect heel veel van je houden en met jou verder door het leven willen maar toch niet willen trouwen omwille van het prijskaartje en de rompslomp die een huwelijk met zich meebrengt.

Enfin, dit is iets wat jij zelf dient uit te maken uiteraard.
Je kan ook eens plagend vragen of hij het leuk zou vinden dat jij hem ten huwelijk vraagt.

Volgens mij is het allerbelangrijkste dat jouw partner jouw beste maatje kan zijn... dan doorsta je gigantisch veel stormen. Geniet dus van elkaar (getrouwd of niet) en Geniet vooral ook van Jezelf en wees dus ook jouw eigen beste maatje want dan ben je 2 x zo sterk in eender welke situatie ;-)

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt ,
Alleen onze basis i echt wel goed alleen is dat miskraam een domper geweest , en hij is zo ja zo ongelukkig in zijn leven ... en ja ik wil graag trouwen een geukkig gezinnetje en trouwen is daar voor mij een onderdeel van... Vandaar dat ik hem zelf zou vragn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga dan vol zelfvertrouwen aan de slag en maak er een mooie bedoening van. Zo heb je altijd nog een mooie herinnering aan dit speciale moment. Liefs en Big Smile van me
Ik weet niet wat de moeilijke periode is maar mischien kan je het gebruiken in je vraag zoals , ik weet dat we dit en dat hebben meegemaakt en het ons sterker gemaakt en daarom wil ik vragen of je me man wilt worden. Als hij nee zou zeggen dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Ga ervoor ik heb mijn man ook gevraagd en hij zei gelukkigja ( inmiddels 4 jaar geleden )  stoer van je hoor enne succes tooi tooi tooi