Waarom vergeet ik mijn gedachten?

Voorbeeld: S'ochtends op de fiets naar mijn werk (25 min) denk ik na over van alles en nog wat. Ik houd niet van fietsen en denk daar aan. En aan die rotwind. En die rare vrouw die ik net voorbij fietste. Op het moment dat ik op mijn werk ben en koffie heb gezet ben ik eigenlijk alles wat ik vanaf huis naar werk gezien en gedacht heb vergeten. Waarom gaat dit zo snel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het geheugen is het vermogen van een mens of dier om informatie te onthouden. Het geheugen is gelokaliseerd in de hersenen. Het omvat drie belangrijke aspecten, namelijk de opslag, het vasthouden (of: bewaren) en het terugzoeken van informatie. Leren is het proces waardoor nieuwe kennis en vaardigheden in de hersenen wordt opgeslagen. Vergeten is het proces waardoor informatie in het geheugen verloren gaat.

Het zou een grote chaos worden als je alle informatie die je binnenkrijgt of dingen die je denkt continu zou onthouden. Om goed te kunnen functioneren in het nu is het daarom juist wel prettig dat je dingen vergeet , of niet constant overal bewust van bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat sporten je hoofd helpt leeg maken... Je gebruikt maar een bepaald deel van de hersenen om na te denken, want je bent aan het fietsen. Daar ben je ook op aan het letten. Je hersenen registreren die gedachtes dus niet goed in je termijn geheugen.