Beoordeel je als beste antwoord het antwoord dat is gegeven door 'iemand die je niet zo ligt'?

Nou overdrijf ik een beetje, maar als je langer op deze site vertoeft, heb je met bepaalde reacties wel eens tegenreacties en dan gaat het een beetje op een discussie lijken. (Overigens houden we het wel netjes allemaal vind ik, hoor!) Hoe ga je ermee om als iemand met wie je behoorlijk van mening verschilt, jou wel het beste antwoord heeft gegeven? Of denk je wel eens: van hem/haar heb ik ook pas 10 punten gekregen, ik doe eens wat terug.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Antoni
14 jaar geleden
Ik begrijp je vraag niet.
Bedoel je "Kies jij het antwoord van 'iemand die je niet zo ligt' tot beste antwoord of weiger je dat?" ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat ik het zo zeggen: je twijfelt tussen twee (beste) antwoorden. Kijk je DAN naar wie je het wel of niet gunt...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom ligt Antwoordman je niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huh? Ik snap je even niet, Melissa.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat maar ...

Het beste antwoord

Als ik het beste antwoord kies doe ik dit op de merites van het antwoord niet omdat ik de persoon wel of niet mag. Bij het beste antwoord doe ik ook niet iets terug voor een persoon die mij al een keer het beste antwoord heeft gekozen. Ik denk dat je het beste antwoord moet kiezen op het antwoord niet op de persoon. Er zijn hier inderdaad wel eens discussies maar uit het feit dat mensen tegengestelde meningen hebben hoeft niet te betekenen dat je ze niet mag. Tenminste ik ga wel redelijk vaak met mensen in discussie en er komen vaak tegen argumenten maar het is niet zo dat ik de persoon met de tegengestelde mening niet mag. Ik zou zeggen kies het beste antwoord op de inhoud niet op de persoon en je hoeft niet iets terug te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Deze vraag beantwoord ik volmondig met "ja". Als ik een antwoord het beste antwoord zou vinden en ook als zodanig zou willen beoordelen, zou ik daar niet mee marchanderen. Als ik dat wel zou doen zou ik eigenlijk iedereen, ook mezelf, voor de gek houden. Iets voor iemand terugdoen is heel mooi, maar dat moet dan maar op een andere manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar ik houd wel rekening met de eerste die het goede antwoord heeft gegeven.
Er komen soms deelnemers die het net even anders of heel omslachtig formuleren, maar dan toch krijgt de eerste de waardering.

Toegevoegd op 18-05-2009 11:00:13
Vaak is het totaal aan antwoorden dat waarde heeft.
Vaak is er geen beste antwoord, maar het eigen oordeel van gebruikers van die informatie nodig. Zelfs als 10 deelnemers vinden dat het niet waar is dan kan het toch wel zo zijn.

SAMENVATTING: alleen als er een beste antwoord bij staat dan krijgt die de waardering. Gekopieerde antwoorden tel ik niet mee. Hoogstens voeg ik een opmerking toe bij de vraag zelf wat het gekozen antwoord is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord telt, ik kijk nooit naar wie dat gegeven heeft... Het antwoord telt...

De waarheid gebiedt mij dat te honoreren dat het meest dicht bij de waarheid komt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als "of iemand mij ligt" de doorslaggevende rede zou zijn om tot het beste antwoord te komen zou ik de vraag sluiten zonder beste antwoord beloning. Geef bij verkiezing altijd wel een korte verklaring wat me tot de keuze bracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker.
Als ik een antwoord vanuit een overtuiging geef weet ik dat ik een reactie kan krijgen vanuit een andere overtuiging.
Het beste antwoord blijft het beste antwoord ongeacht de "discussies" die ik gehad heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik beoordeel een vraag of antwoord positief als ik er wat aan heb. Bij vragen is een belangrijk criterium of ik de vraag interessant vind. Bij het antwoord kies ik het antwoord dat ik had kunnen geven of het antwoord waardoor ik anders over een bepaald onderwerp ga nadenken. Zelf kies ik nooit het bijna nooit het beste antwoord omdat ik mij als vraagsteller niet de geschikte persoon vind om een beste antwoord te selecteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T maakt me niet uit hoe de relatie met iemand is. 'T beste antwoord is 't beste antwoord - punt. Ook al zou je ruzie met die persoon hebben.

(Maar of dat ook werkelijk 't sociaalst is, weet ik niet.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die View2009;

Uiteraard, want enkel op grond van wat ik hier van iemand te weten kom kan ik nooit beoordelen of iemand mij ligt of niet. En dan nog; het is het antwoord zelf dat telt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerst de antwoorden. Dan pas de persoon bekijken. Soms word je dan gesterkt in je mening over hem/haar, soms juist niet. Dan twijfel je weer. En twijfelen is ademen, geeft ruimte, maakt alles mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga voor het antwoord dat ik het beste vind, niet voor de persoon die hem gegeven heeft. Sowieso zegt de persoon die het antwoord gegeven heeft me niets, die persoon waar ik discussies mee gehad heb ik het veleden kan inmiddels zijn naam en Avatar al wel weer gewijzigd hebben, waardoor ik hem of haar niet meer herken, dat komt nogal regelmatig voor hier

(Ja, misschien niet de plek om mijn ergernis te spuien, maar ik erger me eraan dat mensen hun nickname wijzigen. Hetzelfde geldt in mindere mate ook voor de Avatar. Van Antwoordman kan ik het eigenlijk wel hebben, die blijft trouw aan Lampje, alleen kiest hij telkens weer een ander plaatje van Lampje, maar hij blijft herkenbaar door toch telkens voor hetzelfde poppetje te kiezen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vergeet de punten en avatars en gebruiker en kies het beste antwoord.

Alleen bij onnozele vragen kies ik meestal de gebruiker met de minste punten.