Hoe kom ik aan 400 respondenten?

Hallo iedereen.
Momenteel probeer ik af te studeren als student in master bedrijfseconomie. Om deze studies met succes te voltooien voer ik een onderzoek naar illegaal downloaden en ik heb 400 respodenten nodig. Concreet probeer ik te achterhalen wat de effectiviteit is van verschillende communicatiestrategieën op het illegaal downloadgedrag. Ik heb mijn studie reeds op andere fora verspreid en heb daar veel reacties op gekregen en boeiende discussies gevoerd. Voel je dus zeker vrij om te spreken over het onderwerp van mijn studie. Hoe denken jullie bijvoorbeeld over illegaal downloaden? Ik zal de reacties zeker en vast opvolgen.

Heeft iemand nog tips om respondenten te vinden?

Link naar mijn onderzoek:https://febugent.eu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_2bhVcgIU2f9c6yN

Kleine opmerking: Het is mogelijk dat een paar vragen twee keer zullen terugkomen, om te achterhalen of er een verandering heeft plaatsgevonden in jullie mening.

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groeten,
Diopere Ruben

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
2.1K

Antwoorden (1)

Het verspreiden via social media en forums is denk ik de beste aanpak. Vraag eventueel aan vrienden/ familie of zij ook even jouw bericht willen delen. Zoek eventueel naar een facebookgroep die bekend is die wat doet met enquêtes of downloaden. Aan hun vragen of ze jouw enquête willen plaatsen is zo gepiept en kan veel opleveren (spreek uit ervaring).

Heeft jouw school een mailsysteem? Dan kun je hem daar ook eventueel onder verspreiden. Ook aan de adressen in jouw mailadressenboek kun je een linkje sturen.

Ik vul hem in iedergeval ook even in. Veel succes met je onderzoek!

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik zie dat je zelfs iets kan winnen als je de lijst invult. Slim! Zorg ervoor dat dat heel duidelijk naar voren komt als je vraagt of mensen het in willen vullen.