Waarom kijk je altijd in de WC na het poepen?

Stond op Quest .. vond het wel een leuke vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je een serieus antwoord wilt op een Quest vraag.

Een bioloog kan aan de poep zien welk dier deze heeft achtergelaten. Ook huizen er soms parasieten in. Biologen vroeten er dus sowieso graag in.

Als ik even zoek op "poep" op goede vraag, dan zijn ern zeer veel vragen over dit onderwerp gesteld. Kennelijk worden we door het onderwerp gefascineerd.

Op zich denk ik dat het kijken in e WC pot ook wel iets Nederlands is; althans ik vermoed dat de uitvinding van een recht plateau in de WC pot vooral in de Lage Landen wordt gebruikt. Zonder zo'n plateau zie je weinig meer van de ontlasting en is het een stuk minder interessant.

Vanuit gezondheidsaspecten is het handig om achterom te kijken. De vorm, kleur, consistentie, hoevelheid (zowel het aantal keer per dag, als de hoeveelheid per keer) kunnen indicaties zijn voor allerlei darmproblemen. Voor de hypochonders onder ons een must-do.

In bijgaande brochure kan je nalezen wat je allemaal kunt zien aan je ontlasting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij ook weer typisch Nederlands dat we daarvoor een brochure hebben +1

Andere antwoorden (15)

Heb die Quest bewaard om van de vakantie (volgende week) te lezen. Ben echt benieuwd wat het resultaat is.

Persoonlijk kijk ik niet zo veel, hoogstens als ik heb door getrokken om de boel op strepen te controlleren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan weet je zeker dat hij nog niet ergens hangt.
Want je wil er graag van af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het lachen verkeerd geklikt, sorry, maak het goed bij een andere vraag!
Zeker weten dat die niet terugkruipt.
(Een drol met heimwee, daar zit niemand op te wachten)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te kijken of het wel in 1 keer door de wc gespoeld kan worden, zonder natte voeten te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk inderdaad, maar het enige dat ik zie is een berg toiletpapier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te kijken of alles er wel 'gezond' uitziet. Ik check ook wel eens de kleur van mijn urine.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wil toch wel graag weten welke vorm en kleur ie heeft, want dat zegt veel over je ......
Wel jammer is dat je nu vaak niets meer kan zien in de potten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die hun ontlasting regelmatig even bekijken, komen er eerder achter of er iets niet ok is (bijv. bloed bij de ontlasting: kan zijn aambei, kan ook iets heel anders betekenen) en zullen dan ook eerder
naar de arts stappen.
Dus behalve gewoon de behoefte om te kijken wat je voor moois hebt geproduceerd, check je ook even of het wel ok is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk altijd nog even of ik letter Q wel goed gelukt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te kijken of het er net zo uitziet als het ruikt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om zeker te weten dat je je gsm niet mee wegspoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hoop altijd dat het veel is, en dat ik dan ben afgevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je darmkanker of wat dan ook in de familie heb dan kijk je automatisch achterom denk ik. dan kan je ien of er iets afwijkends is wat zou kunnen duiden op een ziekte. bvb bloed in ontlasting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk in de wc als ik doorspoel. Dit om te zien of ik de wc wel netjes achterlaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon, trots op het resultaat!