Anisa is een Arabische naam en betekent: vriendelijk, goede vriendin.
Zie:

http://namenwijzer.nl/meisjesnamen/anisa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Is volgens mij papiamento voor Anijs. Lekker zaadje ben jij!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anisa met 1 S is niet terug te vinden, wel met dubbel S:

Voornaam : Anissa
Oorsprong: Engels
Betekenis: afgeleid van Anna (genadig, lieflijk)

Anissa is een regelmatig voorkomende voornaam. (populariteit in Nederland van 1983 tot 2006)

Deze namen lijken sterk op Anissa : Aissa Alissa Anaisa Anesa Anisa Anise Anisha Annisa Annissa Anysa Anyssa Brissa Danissa Elissa Irissa Jenissa Kissa Lissa Maissa Nissa Nissin Raissa Rissa Trissa Vanissa
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anisa is de Griekse vorm van Hebreeuws Hanna, wat 'genade, begenadigde, lieflijke' betekent (ook in de Latijnse literatuur komt de naam Anna, zij het van andere oorsprong, al voor). In de Bijbel wordt Anna in Lucas 2 genoemd als de naam van een profetes. Zijn grote verbreiding kreeg de naam echter door Anna, de vrouw van Joachim, moeder van Maria (genoemd in het apocriefe Proto-evangelie van Jacobus). Zij werd de patrones van de huismoeders. Kerkelijke feestdag: 26 juli. Reeds vroeg verbreidde de naam zich, eerst in het Byzantijnse rijk, daarna ook in het Westen. Daar heeft Anna, de vrouw van Hendrik I van Frankrijk, ook toe bijgedragen.