Mogelijkheden om wrat weg te halen

Zijn er meer mogelijkheden om een wrat weg te halen ipv naar de dokter gaan en dan doet hij er stikstof op

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
7.1K

Antwoorden (6)

Je kan bij de apotheek zelf ook een wrattenstift en dan kan je het zelf doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had ooit een wrat op mijn grote teen, toen heeft een vriendin van me er een plakje mierikswortel opgedaan, compresje erover en een verband, na een paar dagen was ie weg en is nooit meer teruggekomen....ik geloofde er niet in maar toch werkte het...dus

Toegevoegd na 2 minuten:
nog een linkje...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke site + !
Naar de dokter gaan en dan met zon koud ding erop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt aan laten stip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry aan laten stippen xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja x3
Ik had er vroeger erg veel op m'n handen. Daar deden we elke avond een stukje aardappelschil op, met pleister. Na een tijdje (weet helaas niet meer hoe lang) waren ze weg. Altijd t proberen waard.
Uit stekende wratjes bind ik trouwens altijd ag met een touwtje. Die vallen er dan na een tijdje vanzelf af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ervaringsdeskundige heb ik een aantal tips voor je. Twee jaar geleden ben ik naar de dokter geweest om een gigantische ophoping van wratten (een gebied van 2 bij 3 cm) onder mijn voet aan te laten stippen. Degene die het aanstippen deed had nog nooit zo'n 'ernstig' geval gezien en zei dat aanstippen geen zin zou hebben.

Mijn huisarts heeft toen met een schrapertje steeds de bovenste laag weggeschraapt tot het ging bloeden. Dit had eigenlijk geen effect verder. Thuis las ik op internet dat het helpt om er 's ochtends overheen te plassen (ik weet het, het is niet fris). Dit heb ik 2 maand lang 's ochtends onder de douche gedaan en ik meen het, de wrat is weg!

Wel kreeg ik 4 andere kleine wratjes, een tijdje later. Ochtenurine werkte hierbij niet. Deze wratjes waren wederom voetwratten en ik heb ze wekelijks afgeknipt met een nagelschaartje. Ga wel heel hygienisch te werk als je dit ook wilt proberen! Gebruik ontsmettingsmiddel want je wilt natuurlijk niet dat andere gebieden besmet worden. Ook heb ik af en toe een laagje nagellak aangebracht en één wrat heb ik eruit kunnen trekken bij het afkrabben van de nagellak (dikke laag). Het bloedde enorm maar de wrat is weg ;) Wel heb ik een klein littekentje.

De andere wratten zijn nu gewoon weggeknipt. Let wel op: deze 'behandeling' vereist enorm veel doorzettingsvermogen (4 maand in mijn geval) en je moet echt consequent zijn.

Ook heb ik wel eeltcrème gebruikt om de wratten minder te laten worden. En toen ik klein was had ik waterwratjes op mijn buik waarmee ik heel hard langs de punt van een kastje ben gekomen. Ze zijn toen beschadigd geraakt en de dokter gaf me hiervoor een zalfje waardoor ze zelfs zijn verdwenen!

Een heel lang verhaal! Waarschijnlijk zijn niet alle bovengenoemde behandelingen even verantwoord dus: alles op eigen risico! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben een keer met mijn dochter (toen ze nog klein was) naar een dematoloog geweest. Zij had wratten op haar handen.

Hij deed er een likdoornpleister op. Op elke wrat. Je weet wel zon rond ding daar deed ie een zalf in (in dat rondje) toen afgepleisterd. Dat moest een paar dagen of een week blijven zitten (precies hoeveel dagen weet ik niet meer).Maar ze waren allemaal weg.

Ik had al van alles geprobeer. Tinctuur/bij de dokter weg laten branden/ bij de dokter weg laten vriezen. Niets hielp.

Dit wel. Maar welke zalf dat was dat weet ik niet meer. Je zou het eens kunnen vragen bij een dermatoloog.

Dofa