Waarom groeien graskanten die ik knip en niet maai altijd sneller?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Snoei betekent groei!
Over het algemeen geldt dat hoe meer je snoeit hoe harder het groeit.
Tenminste als je niet het leven eruit snoeit.
Zou je de graskanten te diep afknippen dan duurt dit wel langer of het gras gaat zelfs dood, zeker bij warm en droog weer.

Toegevoegd na 1 dag:
Hoe korter het gras wordt gemaaid, hoe vaker het gemaaid moet worden.
(zie bron)
De graskanten worden meestal korter gemaaid dan dat je met de grasmaaier maait.

Verder de volgende info:
Een spruit is een zijscheut van een grasplant. Het vormen van nieuwe spruiten wordt uitstoelen genoemd. Hierdoor kan de plant zich vegetatief vermeerderen en na schade overleven.
Grasplanten kunnen zeer veel spruiten vormen. Wanneer het gras afgevreten of afgemaaid wordt, maakt de plant weer nieuwe spruiten. Hierdoor wordt bijvoorbeeld een dicht gazon gevormd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin.
Als je bij kapper bent geweest, groeit je haar daarna ook niet sneller. Gras groeit ook, net zoals haar, van onderaf, anders dan een houtachtige( boom, struik).
Mss likkt het sneller te groeien omdat het relatief wel sneller groeit