Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als de film al is ingebrand op een DVD; kan er dan daarna nog een ondertiteling worden toegevoegd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
701

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij niet, de bestanden die de ondertitels bevatten staan er niet op of zijn leeg. Je kunt wel de inhoud van de DVD op de PC overzetten, de ondertiteling wijzigen en het geheel op een nieuwe DVD branden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het een rewritable dvd is wel anders moet ik je teleurstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ligt er aan wat voor dvd je gebruikt, een dvd-r kan niet veranderd worden en een dvd-rw kan overgeschreven worden. soms zijn films die je download compleet met ondertiteling, en soms niet, dan moet je een speciaal programma hebben. Ik vond het wel tegenvallen in ieder geval. maar dat heb je ook als je een filmpje van jezelf op dvd wil zetten, kies je dan voor + of - met branden? dat ligt dan weer aan je dvd speler. waarom kunnen ze niet 1 makkelijk systeem bedenken he?

Toegevoegd na 10 minuten:
ik bedoel niet eigengemaakte filmpjes, maar films die je download van bijv. limewire of kazaa e.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan of je de dvd hebt afgesloten. Als je een dvd of cd brandt dan heb je de optie om hem te finalisen(?) dat is het afronden van het branden. Als je dat niet doet dan kan je hem alleen gebruiken op een computer.

Er later bijzetten als de cd/dvd afgesloten is dan kan het niet. Dit omdat hij dan beveiligd is tegen branden. Ondertiteling voor een dvd is lastiger omdat een dvd geen echt aparte ondertiteling kent in de vorm van een srt bestand. Een avi of mpeg/divx kent dat wel. Een dvd heeft er een ingebakken zitten. Die kan je toevoegen met iets zoals dvd shrink of dvd builder. Je zou hem dus opnieuw moeten branden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er ook van af hoe je de ondertitels toe wilt voegen. Als je een divxje hebt gebrand en je wilt daar een .srt bij op schrijven dan kan dit als je het hebt gebrand op een rewritable (zie hierboven) disc of als je de disc niet hebt afgesloten.

Als je een echte dvd hebt gebrand met menu's en dergelijke dan moet je bestanden kunnen veranderen op de DVD. dit kan alleen als je een dvd rewritable hebt gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding