Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet of kun je beter meteen met een groot aqarium beginnen of een kleintje,en dan later een grotere kopen??

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat hangt van je ervaring af. Als je geen ervaring hebt kun je beter met een kleintje beginnen en als je dan toch met een grote wil beginnen zorg dan dat er iemand is die je hierin begeleid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Grote aquariums verleiden tot meer vissen en dat lijkt me voor een beginner niet handig.
Heel klein kan alleen voor heel kleine visjes en guppen vermeerderen zich enorm. Beetje middenweg waar je ruimte hebt voor een pompje en een filter evt. verwarmingselement.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het beste kan je een groot aquarium hebben. Een kleiner aquarium vereist veel meer onderhoud en verzorging.

In een klein aquarium heb je al snel te maken met Algengroei, overbevolking, ziektes, etc.

Een groter aquarium is veel stabieler.

Ik heb zelf een aquarium van 180 liter en meer dan 1x per week er wat voer ingooien doe ik niet.

Eens in de zoveel tijd verschoon/vervang ik de filters en een deel van het water.

Hoe meer je zit te rommelen in je aquarium, des te eerder je vissen gestrest zijn en dood gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding