Als ik naar andere alleenwonende mensen kijk, ben ik goed in "alleen zijn"- ik vind het heerlijk mensen om me heen te hebben, maar vind het dan ook prima weer even thuis te komen bij mezelf. En ik heb dit geleerd door 3 x te proberen samen met één ander mens te wonen - ik voelde me daarbij vaak erg eenzaam. Alleen in m'n huisje voel ik dat nooit, ook niet als ik in m'n eentje op vakantie ga, of naar een concert of naar de bios, of als ik m'n zondagochtendontbijtje zit te genieten op m'n balkon.
Ik ben zo langzamerhand mijn eigen beste vriendin geworden.

Waar ik ook wel goed in ben is *luisteren* - mensen hebben vaak vertrouwen in mij, sturen hun vrienden naar me toe of zoeken me op, als het leven ze in hun maag getrapt heeft. En of het nou een beurse plek is, of dat ze gevloerd zijn, ik luister......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
mooi gezegd, en erg herkenbaar, +1

Andere antwoorden (14)

ik ben goed in alles wat met katten te maken heeft.
dat is gelukt door meer dan 30 jaar een groep katten te hebben, veel over katten te lezen, lezingen over kattengedrag te volgen, en de opleiding kattengedragstherapeut te doen.
ik blijf nog steeds leren over deze fascinerende dieren :)
14 jaar geleden
Ik kan goed teken. (gelukkig maar ik verdien mijn brood er mee) en dat is gelukt door veel, heel veel te oefenen.
Ik leer nog altijd bij en zal dat ook blijven doen.

Om ergens goed in te zijn is er maar een manier en dat is oefenen, oefenen oefenen. Maakt niet uit wat het is.

Toegevoegd na 54 minuten:
Dat moet "tekenen" zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
U bedoelt natuurlijk 'tekenen'! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd, spellen kan ik duidelijk minder goed. Zou ik ook eens wat vaker moeten oefenen :)
Ik ben goed in koken en gedichten/verhalen schrijven. Hoe me dat is gelukt? In beide ben ik meer dan gemiddeld geïnteresseerd en vanuit die interesse heb ik mezelf van alles bijgeleerd en het verder uitgediept. Het wordt pas leuker als anderen bevestigen dat je er ook goed in bent en meegenieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kunnen wij dat van dat koken controleren? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's nou een hele goeie vraag! :))
Ik ben bang dat je me hierin op mijn woord moet geloven ^^
Het schijnt, dat ik mensen snel weer aan het lachen krijg, wanneer ze zich down voelen. Hoe dat is gelukt? Door mezelf te zijn en grappen te maken. Ik houd wel van een goede grap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben goed in het omgaan met 'lastige' jongeren, geef ze weer eigenwaarde, zelfvertrouwen en het gevoel dat ze er mogen zijn !! Door niet alleen naar ze te kijken, maar ze ook echt te zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Positief zijn en blijven, daar ben ik goed in.
En niet alleen voor mezelf maar ook mijn medemens heb ik daar al vaak een beetje mee kunnen helpen.
Ik stuur kaartjes, ik bel, ik mail, ik ga bij ze langs, probeer ze te helpen, even aan het lachen te maken, even naar ze te luisteren, ze even een stukje van mijn positieve gevoel mee te geven!
Volgens mijn omgeving heeft ze dat altijd geholpen.
Verder schilder, fotografeer, schrijf en ontwerp ik. Goed genoeg inmiddels om daar mee mijn dagelijks brood te verdienen. Heerlijk, iets te doen, waar je goed in bent, wat niet alleen zomaar je werk is, maar wat je echt het liefste doet. Is een voorrecht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dansen en dieren.
jaren oefenen jaren ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben goed in vreemde talen leren en spreken en ik ben goed in grime/visagie.
Het eerste door een natuurlijke aanleg (en ik was papagaai in een vorig leven) en het tweede door een klein beetje talent en HEEL VEEL oefenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben erg goed in relativeren. Ik ben er goed in geworden door een groot aantal minder leuke dingen mee te maken.

Daarnaast ben ik goed in het aan het lachen maken van mensen. Ik kan aardig goed fotograferen (vooral veel doen en niet bang zijn voor mislukkingen) (tegenwoordig goedkopere hobby dan vroeger :P).
En volgens anderen kan ik erg goed koken. Of dit zo is, ik geloof ze graag op hun woord, vind het gewoon leuk om voor anderen te koken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben goed in economie; door het te studeren en te blijven praktiseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben goed in mijn vak,en dat komt omdat ik weet dat ik nog lang niet genoeg weet, en dat weet ik omdat ik iedere dag weer leer wat ik niet weet.
Maar de hoofdzaak dat ik goed ben in in mijn vak is dat ik het vak uitoefen wat ik wil uitoefenen omdat dat aansluit bij dat waar mijn interresses liggen. Kortom ik heb plezier in mijn werk .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door veel oefenen ben ik "een beetje" goed in veel dingen . Er zijn altijd die beter zijn, laat ik dat voorop stellen. Maar ik kan Chopin spelen, soms heerlijk koken, kan goed wiskunde, talen, met mensen omgaan en ze op hun gemak stellen. Van alles een beetje dus, multitasking zeg maar gerust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben goed in slapen :)
gewoon gaan liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een ster in geld uitgeven! Dat is vanzelf gegroeid!
Verder kan ik door mn ervaring ook wel aardig kleding aan de man brengen!