Hoe wordt de beveiliging (politie/ME) gefinancierd die bij voetbalwedstrijden aanwezig zijn?

En diegenen die de rommel op moeten ruimen de volgende dag?
Nu we er financieel wat minder goed voor staan komt deze vraag bij mij op.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Wij -de burgers- betalen voor de inzet van politie in de openbare ruimte. De voetbalclubs zijn verantwoordelijk voor de veiligheid binnen het eigen stadion, maar niet daarbuiten. Ik vrees dat we er misselijk van zouden worden als we zouden zien wat één voetbalwedstrijd in totaal kost...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Goeie vraag, naar mijn inzien zou het goede antwoord moeten zijn: "Door de voetbalclubs", maar helaas is het goede antwoord: "Door alle belastingbetalers"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat betalen wij als burgers, daar gaat een gedeelte van het belastinggeld heen.