Waarom verkopen mensen op Koninginnedag?

Het is toch bedoeld om de verjaardag van de koningin te vieren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Het beste antwoord

Het is inderdaad bedoeld om de verjaardag van de koningin te vieren. Alhoewel koningin Beatrix in Januari jarig is. Maar dan is het nog veel te koud voor zo'n feest, dus vieren we het nog steeds op de verjaardag van haar moeder, prinses Juliana. Normaal is het verkopen van spullen op straat verboden, behalve op koninginnedag. Daarom heet het 'Vrijmarkt'.

Jou vraag doet me denken aan dit geniale filmpje van de cabaretier John Fealey over koninginnedag en het verkopen op straat (hoe dit op buitenlanders over komt :P) Hij vraagt zich net als jij af waarom we spullen op straat verkopen: http://www.youtube.com/watch?v=1K1vpU8vzRs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus van mij. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha dank je voor het antwoord en dat filmpje heel grappig!

Andere antwoorden (1)

Omdt t normaal illegaal is om zo t gaan verkopen, maar op koninginnen dag is legaal