Naar mijn mening ben ik te gevoelig om te bestaan. Kan ik omgaan met mijn lage zelfbeeld, in een wereld waarin ik mijn bestaan nog niet heb ontdekt?

Ik heb het idee dat ik niet kan functioneren met mijn gevoeligheid in deze wereld. De vragen over het, "waarom" leiden bij mij vaak tot paniekaanvallen. Ik wil zo graag de wereld begrijpen en ik hoop dat dat bestaat uit meer dan alleen toevalligheden. Mensen vertellen mij dat ik de gave heb om mensen te helpen, maar zelf ga ik er vaak aan onderdoor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar vraag is hoe ze er mee om moet gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk ben je te gevoelig om te bestaan zolang je niet de overtuiging hèbt dat er iemand is die van je houdt

Antwoorden (1)

Ik raad je toch aan om met een psycholoog (via je huisarts) te gaan praten, deze kan je handige tips geven hoe je met alles en iedereen om kunt gaan en bovenal jezelf te vinden. Beetje flutantwoord maar wij zijn nou eenmaal niet in staat om je van goed advies te voorzien. Sterkte!