is aids te genezen of alleen te remmen.

ik zat is te denken of aids echt te genezen is of alleen maar te remmen is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Amadea
13 jaar geleden
Zie ook http://www.goeievraag.nl/vraag/aids-genezen.101495

Het beste antwoord

Hiv (voorstadium van aids) kan geremd worden met medicatie. Aids kan nog niet genezen worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Beenmergtransplantatie biedt hoop. In hoeverre dit al verder onderzocht is, weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

aids kun je niet genezen. aids is net als griep een virus die constant veranderd. je kunt de virus zien als een soort bolletje met daaraan slierten van eiwitten (wordt ook wel eiwitkroon genoemd) ons immuunsysteem herkent een virus aan deze eiwitkronen en gaat er "oorlog mee voeren". net als medicatie. alleen het probleem is dat de eiwitkroon van aids en bijv griep ook constant veranderd zodat het immuunsysteem of medicatie constant een nieuwe vijand herkent