Enkelvoud en meervoud hetzelfde

De engelse taal ken zelfstandige naamwoorden die zowel in het enkelvoud als in het meervoud gelijk zijn. Een voorbeeld hiervan is one sheep, two sheep.

Bestaan er in de nederlandse taal ook zulke zelfstandige naamwoorden ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
7.4K

Antwoorden (3)

Drinken in het algemeen.
1 cola, 2 cola, 3 cola.
1 bier, 2 bier, 3 bier...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dozijn
kilo, ons, pond
ton
meter, dm, hm, km cm enz
liter cl dl hl enz
stère
mijl
are en afgeleiden ha, centiare,
uur, kwartier
(soms maand, jaar)
euro, pond, dollar, yen, nark, lire, ook de overige vreemde muntstelsels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De antwoorden die gegeven werden kloppen niet, want er bestaan wel meervouden van: bijvoorbeeld bieren en cola's. Het slaat dan eigenlijk ook niet op de vloeistof, maar op het glas.

Sommige woorden kennen geen meervoud, zoals rijst of meel. Je kunt niet zeggen: 1 rijst, 2 rijst.

Sommige woorden komen alleen voor in de meervoudsvorm, zoals hersenen of middeleeuwen.

Het fenomeen zoals je aankaart uit het Engels komt als zodanig niet in het Nederlands voor.