Hoeveel shag c.q. sigaretten mag je vanuit Spanje meenemen per auto naar Nederland per persoon?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
5K

Antwoorden (4)

800 sigaretten , 1 kg rooktabak, 400 cigarillo's of sigaren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet waar die -1 op slaat want t klopt gewoon wat ik zeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt,dat het klopt!+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Formeel mag je per persoon 1 slof sigaretten mee nemen. Voorwaarden is wel dat al deze personen Belastingplichtig zijn. Dus 18 jaar, of ouder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat van 18 jaar of ouder klopt. 1 slof geldt alleen voor bijvoorbeeld Kroatie, Turkije en andere landen die geen eu-lid zijn of buiten de eu liggen.
Reist u Nederland in vanuit een ander EU-land? En neemt u niet meer accijnsgoederen mee dan de volgende hoeveelheden?

110 liter bier
90 liter wijn
20 liter likeurwijn, zoals sherry of port
10 liter gedistilleerde drank, zoals whisky, cognac, jenever
800 sigaretten
400 cigarillo's of sigaren
1 kilo rooktabak
Dan hoeft u bij binnenkomst in Nederland geen accijns te betalen. (U krijgt dan vrijstelling van accijns.) De Douane gaat ervan uit dat de goederen voor eigen gebruik zijn. U hoeft geen aangifte te doen.

Voorbeeld:

U reist van Frankrijk naar Nederland: U kocht in een gewone winkel in Frankrijk 30 liter bier, 90 liter wijn, 650 sigaretten en 2 liter whisky. U neemt die goederen allemaal mee naar Nederland. Dan hoeft u bij invoer in Nederland geen accijns te betalen als u de drank en de sigaretten kocht voor eigen gebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies.. dat zeg ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zei hij :)
Tot de auto door z'n hoeven zakt.
Buiten de belastingvrije zones wordt er nergens meer gecontroleerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, ik neem ook altijd minstens 20 sloffen mee met 2 personen!