Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil een stichting oprichten om fondsen te werven voor goede doelen in Vietnam, wie weet aan welke voorwaarden ik moet voldoen?

naast oprichtingsakte bij de notaris.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
846
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie mijn antwoord en mail me als je meer wilt weten!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik denk dat het hier mooi staat omschreven:
(Lees meer...)
14 jaar geleden
De beste informatie-bron hiervoor is toch echt de KvK.
Zie toegevoegde link.
Er zijn mogelijkheden om daar meer gedetailleerde informatie op te vragen.

De bijlage over rechtsvormen is vooral vanaf pagina 22 op stichting gericht.
http://www.kvk.nl/Images/Rechtsvormen_tcm16-125843.pdf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast al het juridische dat je moet doen (zie andere reacties), zul je moeten werken aan de volgende zaken:

1/ een goed en slim fondsenwervingsplan: wie wil je hoe en wanneer met welke middelen om fondsen vragen;
2/ goede schriftelijke materialen om dat plan mee uit te voeren;
3/ deze materialen beschrijven de doelen van je stichting, de wijze waarop je werkt en vooral ook waar en voor wie (en dat allemaal niet een goed en duidelijk leesbaar Nederlands als je op NL richt en in goed Engels als je ook buitenslands fondsen wilt werven;
4/ als je overweegt aan te kloppen bij andere fondsenverstrekkers zoals van filantropen, is het belangrijk dat je duidelijke projecten definieert met een goede begroting en heldere doelstellingen; het voordeel van het aanbieden van meerdere projecten (misschien als deel van een heel programma) is, dat er een soort 'menu' ontstaat waaruit men kan kiezen;
5/ ten slotte doe je er in dat laatste geval ook verstandig aan duidelijk te maken wat de sociale impact van het projecten is; dit laatste wordt meer en meer belangrijk gevonden. Mocht je in dat laatste interesse hebben: zie: www.socialevaluator.eu

NB
Ik kan 'het' weten, omdat ik er mijn beroepspraktijk van heb gemaakt Nederlandse filantropen te ondersteunen bij het ontwikkelen en organiseren van HUN fondsenVERSTREKKENDE organisaties. Overigens... helaas vor jou: geen van mijn opdrachtgevers is actief in Vietnam en zij zullen dat ook niet zijn, op de korte termijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding