Behoort Canada nou wel of niet tot de 50 verenigde staten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.2K

Antwoorden (3)

Nee, Canada is een buurland van de VS. Net zoals Mexico...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Canada is een buurland.

Alaska, zoals je ook vroeg.. Is wél 1 van de 50 staten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb begrepen dat jeAlaska bedoelde. De VS hebben Alaska in 1867 gekocht van de Sovjet Unie , en daarmee is het de 49e staat van de VS geworden. Ik ben er van overtuigd dat Rusland nog steeds spijt van heeft . De prijs was 7.2 millioen dollar , en werd betaald op 30 Maart 1867.

Toegevoegd na 10 minuten:
De officiele toetreding tot de VS was op 3 Januari 1959 , lang nadat het in 1912 , 45 jaar na de koop, een georganiseerd gebied geworden was met alle rechten van 'n Staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt :)