ik wil modeontwerpster worden alleen ik mag van mijn ouders geen geld krijgen voor de stof en mijn eigen zakgeld heb ik nodig voor andere dingen hel m

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Neem een krantenwijk of een ander baantje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien mag je van je ouders wel bij zo'n naaiclubje? Waar je leert omgaan met een naaimachine. Er zijn ook van die clubjes die gratis zijn en je er zo binnen kan lopen volgens mij, moet je even opzoeken of dat bij jou in de buurt bestaat. Als je daar mensen leert kennen kunnen ze jou misschien helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je droom zeker proberen na te leven!!! Je kunt een bijbaantje zoeken, vaak zijn winkels (kledingzaak bv) op zoek naar avond en weekend hulpkrachten. Je kunt ook kijken op bv www.gratisaftehalen.nl, daar bieden mensen soms zakken vol kleding aan voor niets. Misschien kan je daar beginnen met kleding vermaken. Heel veel succes in ieder geval :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is genoeg bruikbare stof tevinden die mensen weggooien graai eens in de oude kleren bak ,of in de kast vj Fam. Zo zijn veel ontwerpers begonnen ,tevens leer je hoe iets opgebouwd is bij het los halen ps begin evt met poppen kleding ,btr te hanteren minder stof en snel resultaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Informeren bij buurtcentra naar naai en textiel clubjes. Modevakschool valt tegenwoordig onder ROC. Informeer daar eens.

Ga bij 'gouden schaar' of ander Turks reparatie winkel langs en bied je hulp aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik begon had ik ook weinig geld, daarbij is het ook zonde om op goede lappen stof te oefenen. Ik ben destijds mn hele familie en vriendenkring afgegaan met de vraag of ze misschien oude lakens of oude dekbedovertrekken hadden. Dat is perfect om op te oefenen en het kost niets. Als je het dan een beetje in de vingers hebt dan kun je gaan denken aan echte mooie lappen stof. Op markten of op marktplaats kun ze ze voor een hele aantrekkelijke prijs vinden. Je zou een bijbaatje kunnen zoeken, of klusjes doen voor mensen (hond uitlaten, boodschapjes doen). Of als je nog speelgoed hebt of spullen die je niet meer gebruikt (boeken ofzo), deze verkopen op de plaatselijke rommelmarkt of marktplaats en met dat geld wat stof kopen.