Als de aardappelen uit de bomen geplukt kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat niet de dag na hurricane Katrina of zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huh? Die groeien toch niet in bomen? xD +1

Andere antwoorden (6)

Als Pasen en Pinksteren op éen dag vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kopieer maar even een antwoord van een eerdere vraag (waarnaar ik een link neerzet bij bron)

Wanneer men spreekt van met of op sint-juttemis bedoelt men gewoonlijk nooit, en hierdoor denken veel mensen dat deze dag niet bestaat. Sint-juttemis bestaat echter wel degelijk: de uitdrukking wordt in 1577 voor het eerst vermeld in de Kroniek van Roermond. Men gaat er meestal van uit dat sint-juttemis op 17 augustus valt.

Jutte is een koosvorm van Judith, en haar naamdag is op 17 augustus. De volledige uitdrukking was dan ook met sint-juttemis, als de kalveren op het ijs dansen. In augustus ligt er natuurlijk geen ijs, en kalveren kunnen niet dansen, vandaar de betekenis nooit.

Toevoeging van mij en dus antwoord op je vraag hier. Ofwel nooit, ofwel 17 augustus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ghihi, ik zag m ook, jij was eerder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Weer wat geleerd! ;-)
Wanneer men spreekt van met of op sint-juttemis bedoelt men gewoonlijk nooit, en hierdoor denken veel mensen dat deze dag niet bestaat. Sint-juttemis bestaat echter wel degelijk: de uitdrukking wordt in 1577 voor het eerst vermeld in de Kroniek van Roermond. Men gaat er meestal van uit dat sint-juttemis op 17 augustus valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Typisch dat dit gelijk met de stadsbrand is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, goed dan, jij òòk een punt hoor! Het kan natuurlijk zijn, dat jullie tegelijk met hetzelfde antwoord kwamen! ;-)
Als de kalfjes op het ijs dansen, is het Sintjuttemis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als pruimen oomhoog uit de boom vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aangezien er geen heilige is die sint juttemis heet word ook zijn feestdag niet gevierd,dus het is nooit sint juttemis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol... was er dan ook nooit maar een heilige geweest die Jezus heette. Hoefde ik ook nooit verplicht kerst te vieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jezus is geen heilige maar volgens het christelijke geloof de zoon van god,volgens de islam overigens en profeet.