waarom kopen mensen een snelle auto?

Waarom kopen mensen hier in NL een hele snelle auto?
Hier in NL mag je volgens mij iets van 100 km/pu rijden.
Voor mijn idee geldverspilling

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je een man?
zo ja: Kijk een keer naar M!LF ;-)
(=tv programma)

Antwoorden (20)

Meestal om de "status" van de persoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in nederland mag je op veel snelwegen 120 (en op sommige zelfs 130). Maar het gaat er bij veel eigenaren van snelle auto's om hoe snel je op de 120 zit. Of dat je het snelste weg bent bij de stoplichten. Ook telt inderdaad de 'status' mee. Zo van, kijk mij eens een snelle (dure) bak rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk vind ik het stukje techniek dat je nodig hebt om zo hard te kunnen gaan erg mooi en interessant daar bij komt dat het op normale snelheden ook heerlijk rijd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de kick. Jongensdroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor het beste antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He! En meisjes!
Ja het is gewoon kick om te weten dat je het vermogen in huis hebt, al zal je het niet altijd gebruiken. Maarja als de weg leeg is en het is veilig genoeg dan is een snelle auto een hoop fun :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad gewoon de kick. Een snelle motor zorgt niet alleen voor een hoge topsnelheid, Denk aan optrekken,inhalen, enz. Het voelt heerlijk om zoveel vermogen bij je rechtervoet te hebben :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is gewoon wat elke jongen wilt.
Om indruk te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze een gezin hebben die ook mee moeten en super veel laadruimte nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je niet 5 km nodig hebt om op 120 te zitten? het liefst in een paar seconden. Het leukste is gewoon dat het ook supersnel optrekt :) En hard optrekken is niet verboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te hard optrekken kan niet, zolang je de stenen niet uit de weg trekt. :-P
En slippende banden enzo is alleen maar langzamer, wel leuker.
Je moet het gwn zien als mannenspeelgoed ;)
Het is gewoon leuk :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat mensen stoer willen doen met hun auto en daardoor willen ze een snelle auto ze vinden het ook stoer om te showen en als ze een keer de kans hebben om hard te rijden het aan hun vrienden laten zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef niets om snelle auto's zoals een Porsche. Ik heb een Saab gehad en ik heb er eens 200 mee gereden. Voor de test. Mijn huidige auto haalt met veel gekreun net de 100. Zelf vond ik die mogelijkheid om hard te kunnen rijden, ik herhaal te kunnen rijden, wel een prettige gedachte. Sommige omstandigheden vragen nu eenmaal om een snelle (re)actie. Ik vond het fijn die mogelijkheid in huis te hebben. Normaal rijd (reed) ik echter altijd 100 op de snelweg, ook waar het harder mag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alle mensen kopen snelle auto's.
Het zijn meestal mannen die dat doen. Dat is minder dan de helft van de wereldbevolking.
En die mannen (en een enkele vrouw) willen graag opvallen, indruk maken en houden gewoon van snelheid.
En ja, de kick.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi gesproken Bessy .duimpje verdiend . De spijker op z'n kop.
dan maken ze deel uit van het "JOEPIE" - syndroom.
ook laten deze mensen zich beïnvloeden door ofwel de reclame of laten ze zich in vervoering brengen door wat hun wordt opgedrongen door weer die maatschappij.
snelle wagens kunnen bepaalden ook wel een "kick" bezorgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duimpje !
Mannen kopen soms een snelle auto om te showen en indruk te maken op meisjes en vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vinden ze mooi of gewoon voor de kick dat je er een hebt ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen maar om indruk te maken ! Wim Ruska , wereldkampioen Judo reed in de auto op de foto. Die man had armen die waren dikker dan mijn benen . Ik zei destijds tegen hem : jij hebt niet gewonnen met judo ! Jij hebt in de finale die Jap opgetild , en gezegd "had je nog 'n bepaalde hoek in gedachten waar je wil liggen ? In mijn dorp wonen veel rijke topmensen uit het bedrijfsleven . Toen ik hier pas woonde , en volgens zeggen het grootste huis van het dorp gekocht had , zei de mooiste jongedame van het dorp tegen me: Weet je wat ik zo leuk vind aan jou , dat je zo eenvoudig bent , en met je kleding en auto helemaal geen indruk wilt maken . Ik rijd in 'n auto van 27 jaar oud. En ik loop in lompen . Alle mensen met snelle auto's , en met open dak hebben 'n vogelnekkie. Als ze 2 keer ja zeggen ligt hun hoofd op de grond . Als je 'n Porsche hebt , en je hebt daarmee 'n dame aan de haak geslagen , en je gaat met haar naar bed . Weet je waar je auto dan is ? Die staat op straat !Jij bent met ingevallen borstje zonder je auto . En je vriendinnetje vraagt zich af wat ze met je moet .Want toen je net 'n plasje ging doen en het licht aandeed , nam ze snel 'n cognacje of 2 en trok ze haar kleren al weer aan !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wilt niets etaleren .Ik denk dat Hans Anders je verder kan helpen . Ik schreef :ik rijd in 'n auto van 27 jaar oud , en ik loop in lompen . Jouw manier van denken gaat uit van Jouw geaardheid. Mensen zijn Niet allemaal hetzelfde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En in welk dorp woon je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ast , dat zeg ik niet tegen onbekenden
Daar zijn verschillende redenen voor:
- Om indruk te maken
- Snelle auto's trekken sneller op en rijden vaak lekkerder dan bijv. een fiat panda
- Ze zien er vaak mooier uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
indruk maken
uiterlijk van de auto
het geluid van de uitlaat
status
om stoer te doen
om toch stiekem te hard te kunnnen rijden
( je blijft niet altijd in nederland, je kunt in duitsland zo hard je wilt... dus helemaal voor niks zou het niet zijn)
Er zijn zoveel redenen te bedenkende max snelheid gaat trouwens op veel plekken binnenkort van 120 naar 130, toch alweer een stuk sneller... Trouwens een gemiddelde gezinswagen kan ook 180/200 hoor, je auto hoeft niet perse snel te zijn of te ogen... Dat is dan toch ook niet voor niks?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat (je hoopt dat) zo'n auto je status weergeeft, of omdat je het leuk vind om hard te rijden in bijvoorbeeld Duitsland.