'At' betekent op

Een voorbeeld:

I'm at school = ik ben op school

Als je zegt:
I'm on school
Dan zeg je letterlijk: ik ben op de school (dus zogenaamd op het dak)

Zo goed geantwoord? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das een lastige... Volgens mij is geen een, want als je het naar brits engels vertaald, is holiday geen vakantie, maar een feestdag, of meerdere feestdagen, net zoals je christmas holiday hebt (niet te vergelijken met kerstvakantie!) in het brits engels is vakantie 'vacation' en dan zeg je wel on ;) I'm on vacation ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, maar dat vinden de engelsen ook van onze taal :) nederlanders en engelsen behoren ook tot de top, qua moeilijkheden in de grammatica..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry voor deze late reactie, 9 uur geleden lag ik al in bed ;) het is: I'm on the internet :)